וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטיבייס נענתה לדרישת פסטין שאספה 22% מהון מניותיה בשוק, ומינתה 2 דירקטורים מטעמה

גתית פנקס

16.7.2001 / 12:05

סמנכ"ל הכספים של החברה: קבוצת המשקיעים טוענת כי ההשקעה שלה היא לטווח ארוך ואופטיבייס לא מצאה סיבה למנוע את כניסת נציגיה לדירקטוריון

חברת אופטיבייס הישראלית הודיעה אתמול כי נענתה לדרישתה של חברת Festin, שאספה בתקופה האחרונה 22% מהון מניותיה בשוק, והחליטה להסכים לדרישה למנות שני דירקטורים חדשים מטעמה.

פסטין, שרשומה באיי הבתולה, היא בעלת מניות חדשה של אופטיבייס. שני הדירקטורים החדשים שמונו הם שווייצים שיושבים בישראל ועונים לשמות טום וויילר וארתור מאייר-סומר. השניים הם בעלי השליטה בחברה.

באמצע יוני, עת נודע לאופטיבייס על איסוף המניות בשוק, אמר לנו צבי הלפרין, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי אופטיבייס עדיין לומדת את הנתונים, את המשמעות של הבקשה ואת התוכניות של המשקיעים, והבקשה תישקל. היום הוא אומר כי החברה ביצעה בתקופה האחרונה את הבדיקות הדרושות, ולא מצאה שום סיבה למנוע את הכניסה של הדירקטורים החדשים.

בפסטין טוענים שההשקעה היא לטווח ארוך

לדברי הלפרין, וויילר ומאייר-סומר הבהירו להנהלת אופטיבייס כי ההשקעה בחברה נעשתה לטווח ארוך, מאחר והם מאמינים כי יש להם פוטנציאל להשיג עליה תשואה נאה. בנוסף, השניים הבהירו כי אין להם כל כוונה להמשיך ולהגדיל את החזקתם בחברה והם מתכוונים להותיר אותה בעינה, בנתח של 22%.

שני הדירקטורים החדשים מצטרפים לשישה הקיימים: רן אייזנברג - יו"ר ומנכ"ל החברה, אלי איילון (מנכ"ל חברת די.אס.פי.ג'י ), ג'ון קרוס, יאיר סרוסי, אנצו תורסי ודנה תמיר. כעת בסה"כ יהיו שמונה דירקטורים בחברה, שקולם שווה.

שישה מהדירקטורים הם חיצוניים (פרט לאייזנברג וקרוס, שהוא סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה כיום, ושימש בעבר כמנכ"ל ומייסד חברת ויוגרפיקס שנרכשה על ידי אופטיבייס). לדברי הלפרין, לא ידוע לו על שכר כלשהו שיינתן לוויילר ומאייר-סומר.

מאז איסוף המניות שווי השוק של החברה עלה

אופטיבייס מפתחת תוכנה וחומרה להעברת קבצי וידיאו ונתוני מדיה עשירים על רשתות תקשורת ועל גבי פרוטוקול אינטרנט. כ-86% מהון מניות החברה מוחזק בידי הציבור, והלפרין אומר שעל כן הוא אינו מופתע מהרכישות שביצעו שני הדירקטורים החדשים. הקבוצה השווייצית הפכה להיות כעת בעלת המניות הגדולה ביותר באופטיבייס.

גם מבנה ההחזקות של החברה משך בוודאי את הקבוצה השווייצית לבצע את רכישת המניות, ואולם נראה כי גם קופת המזומנים של החברה יכולה היתה להיות זרז: את הרבעון הראשון של השנה סיימה אופטיבייס עם מזומנים בשווי של 53.9 מיליון דולר, בעוד ששווי השוק שלה בעת השלמת איסוף המניות היה 59 מיליון דולר - כלומר, תמחור זעום בלבד לנכסיה הרוחניים והמוחשיים של החברה.

יחד עם זאת, מאז עלה שווי השוק של החברה ל-70 מיליון דולר. "וויילר וארתור-סומר אומרים כי אין להם כוונות להגדיל את ההחזקה או להוביל מהלכים שלא יהיו לרוח הנהלת החברה. כך הם לפחות מציגים את העניין ואנחנו מאמינים להם", מסכם הלפרין. ובמלים אחרות, באופטיבייס מעדיפים להתייחס לאיסוף המניות כאל הבעת אמון בחברה ולא כניסיון השתלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully