וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: בסיכום שבועי המעו"ף עלה ב-2.1%

נתן שבע

6.4.2006 / 18:03

התעלומה הגדולה של השבוע: העליות החדות של יום שני - 24 שעות לפני ההודעה של אולמרט ופרץ. כי"ל טיפסה השבוע ב-13.4%

שבוע המסחר בתל אביב ננעל היום בעליה של 0.3% ושוק המניות השלים עלייה שבועית של יותר מ-2%. מדד המעו"ף עלה היום ב-0.2% לרמה של 839 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.4% לרמה של 863 נקודות.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.26 מיליארד שקל. בסיכום שבועי המעו"ף עלה ב-2.1% ונראה כי הירידה של שלושת ימי המסחר שלאחר הבחירות נמחקה במלואה. המעו"ף רחוק כיום ב-1.5 מהשיא שנרשם לקראת סוף ינואר, לפני הנצחון של חמאס בבחירות.

ביום שלישי כונסה מסיבת עיתונאים שבה הודיעו אולמרט ופרץ על מו"מ מזורז להקמת ממשלת קדימה-עבודה ושלחו את המדדים לטיסה של כ-1.7%. אולם הסיפור המוזר והדרמטי ביותר השבוע התרחש דווקא ביום שני. נשיא המדינה הטיל היום את מלאכת הרכבת הממשלה על אולמרט והדיבורים של ממשלה בראשות פרץ נראים כמו חלום רחוק. רק ביום שני אחר הצהריים, לקראת סוף המסחר בבורסה, אולמרט כינס ישיבה סגורה לבכירי מפלגתו שבה הודיע על רצונו בממשלה רחבה.

כתבת פוליטית בכירה אומרת היום כי בשלב זה היא עדיין לא ידעה על ההתקרבות בין הצדדים ומן הסתם כך גם לגבי הציבור הרחב. אלא שהבורסה בתל אביב לא התרגשה מהאיום של ממשלה חברתית בראשות פרץ וניתרה באותו יום שני בשיעור חד של 1.8%.

יש המסבירים את העליה החדה בכך שהמשקיעים הזרים לא חוששים מעמיר פרץ ולכן הם לא פחדו להזרים פקודות קניה גדולות על אף הדיבורים על ממשלה ימנית-חברתית. הסבר נוסף אותו מספקים פעילים בשוק, הוא שהידיעה על המו"מ המזורז שהוכרז לציבור הרחב רק ביום שלישי, דלפה לשוק כבר בעיצומו של יום שני, כנראה בעזרתם של הגורמים שתיווכו בין הצדדים.

"המגמה החיובית חזרה לשוק ולהערכתי אנחנו הולכים לקראת מספר חודשים של עליות", הפגין הבוקר פעיל בשוק פרץ של אופטימיות. "השוק מדשדש כבר מספר חודשים, מאז פרץ לראשונה את מחסום 800 הנקודות במעו"ף, כאשר מנגד העולם המשיך לטפס. סימני שאלה רבים העיבו על המשקיעים בדמות מחלתו של ראש הממשלה, החמאס, עליות הריבית בארה"ב והבחירות. מרבית השאלות כבר נפתרו. אם עמיר פרץ יקבל את תיק הביטחון, המשמעות היא קיצוץ בתקציב הביטחון והעברת כספים לשכבות החלשות, וכנגזרת מכך עלייה בהכנסות של האוכלוסייה החלשה שתופנה כמעט כולה לצריכה. ככל הנראה, התוואי הכלכלי של הממשלה הנרקמת תמשיך את מדיניות קודמתה".

מדד הנדל"ן המשיך להכות את השוק גם השבוע וזינק ב-7.5%. המניה הבולטת במדד הנדל"ן היא גם המניה הכי כבדה בו - אפריקה ישראל, שטיפסה ב-1.8% והשלימה זינוק של 31% בחודש האחרון במחזורים שהלכו וגברו בימים האחרונים. הזינוק האחרון מיוחס להערכה מחודשת של המשקיעים והאנליסטים בנוגע לשוויים הגבוה של נכסי החברה ברוסיה, אותם חשפו מנהלי החברה בתחילת השבוע שעבר. מאז, הספיקה המניה לטפס ב-20%.

מניית כי"ל עלתה היום ב-1.4% במחזור של 125 מיליון שקל והשלימה עליה של 13.4% מתחילת השבוע. המשקיעים במניה ממתינים לסיום המו"מ עם הסינים בנוג לחוזה האשלג. כיל מעוניינת להשיג העלאת מחיר של 40-30 דולר לטון אשלג. אנליסט של דויטשה בנק ששוחח עם מפיצת אשלג גדולה בסין, הבין כי לסינים יש מלאי גבוה של אשלג שיספיק להם לעבור את עונת הזריעה. המפיצה הסינית העריכה בשל כך כי החזוה ייסגר דווקא לרעתה של כי"ל ושאר יצרניות האשלג - העלאה של 10 דולר לטון בלבד.

מדד הבנקים עלה השבוע ב-1.6% בלבד ומניות הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - ננעלו בירידות שערים לאחר שפתחו בעליות: הפועלים איבדה 0.4% ולאומי השילה 0.1%. מניות הבנקים עדיין רחוקות עד 5% מהשיאים אליהן הגיעו לעומת מרחק מצומצם יותר של המעו"ף.

טבע איבדה בסיום המסחר 0.88%. החברה מאתגרת את הפטנט על תרופת ה-Vigamox לטיפול בדלקות עיניים, שפותחה על ידי אלקון. החברה האמריקאית הגישה תביעה כנגד טבע על הפרת פטנט בעניין, לאחר שהחברה הישראלית הגישה ל-FDA בקשה לאישור שיווק של גירסה גנרית של התרופה. בכלל פיננסים בטוחה ציינו כי בהערכה גסה היקף מכירותיה של התרופה מגיעה ל-100 מיליון דולר. במקביל משחררת הבוקר טבע הודעה, כי מינון גבוה יותר של קופקסון הראה יעילות גבוהה יותר בטיפול בטרשת נפוצה, ואילו הכפלת המינון של הקופקסון הפחיתה עוד יותר את ההתקפים ואת כמות הנגעים במוח במסגרת מחקר שהיא עורכת.

בשוק הסולידי נמשכת המגמה החיובית, לצד המשך היחלשותו של הדולר, ששערו היציג ירד היום ב-0.33% ל-4.59 שקלים. האיגרות השקליות הארוכות מסוג שחר טיפסו ב-0.02% והשלימות בכך טיפוס של עד 1.4% בשבוע. הגלילים הארוכים הוסיפו 0.01% והשלימו עליה שבועית של 1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully