וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

USA נטוורקס רוכשת את חברת הנסיעות המקוונת אקספדיה תמורת כ-2 מיליארד דולר

דפנה מאור

16.7.2001 / 20:10

מניית אקספדיה זינקה ב-530% מתחילת השנה; צפויה להודיע שתכה את תחזיות הרווח לרבעון השני

USA נטוורקס (סימול USAI) נמצאת על סף רכישתה של חברת הנסיעות המקוונת אקספדיה (סימול EXPE) מידי מיקרוסופט . חברת המדיה והמסחר המקוון USA נטוורקס, צפויה להוציא 2 מיליארד דולר על רכישת אקספדיה, חברת נסיעות קטנה בשם נשונל לז'ר ועל הקמת ערוץ כבלים בנושא תיירות. על כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

חדשה נוספת הצפויה מאקספדיה היום, היא שהחברה היכתה את תחזיות האנליסטים במידה ניכרת ברבעון השני. התחזיות הנוכחיות צופות רווח של 9 סנט למניה לחברה.

מניית אקספדיה עלתה מתחילת השנה ב-530%. שווי השוק הנוכחי של אקספדיה הוא 2.3 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של השנה רשמה החברה הכנסות של 266 מיליון דולר והפסד של 73 מיליון דולר.

מיקרוסופט , המחזיקה ב-70% ממניות אקספדיה, התחייבה למכור את החזקותיה ל-USA נטוורקס. בעלי המניות האחרים יוכלו למכור את מניותיהם ל-USA נטוורקס, ולפי הערכות תגיע זו להחזקות של כשני שליש עד שלושה רבעים. אקספדיה תמשיך להיסחר כחברה עצמאית לאחר הרכישה.

רכישתה של החברה תסייע ל-USA נטוורקס לבסס את מעמדה כחברת מסחר מקוון מובילה. ל-USA יש היום נתח שליטה ברשת הזמנת חדשי המלון Hotel Reservations Network, אך היא איננה מתכוונת למזג את אקספדיה עימה. כמו כן בידיה נתח שליטה בטיקטמאסטר, משרד הכרטיסים הגדול בארה"ב, המחזיק באתרי דוט.קום קמעוניים אחרים.

אקספדיה מספקת שירותי הזמנת כרטיסי טיסה, חדרי מלון וחבילות תיירות, ופועלת כסיטונאית בתחום. מיקרוסופט השיקה את אתר אקספדיה ב-1996 כחלק מרשת אתרי MSN.

בנובמבר 1999 הונפקה אקספדיה לציבור בהצלחה גדולה: המניה זינקה ממחיר הנפקה של 14 דולר למחיר של 53 דולר, שהוא עדיין מחיר השיא של כל הזמנים עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully