וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.59 שקלים

טל לוי

6.4.2006 / 15:34

מנכ"ל גאון טרייד: "בימים האחרונים שומעים אנליסטים שאומרים כי יפאן עשויה להפסיק לרכוש איגרות חוב של ארה"ב והמשמעות היא שזרימת הכסף לשם תיעצר"

הצניחה בשערו של הדולר לאחר הבחירות נמשכה גם היום, כאשר הדולר איבד 0.325% ושערו היציג נקבע על 4.597 שקלים. זוהי הפעם הראשונה זה 3 חודשים שהדולר שובר את רמת ה-4.60 שקלים. היורו הוסיף 0.14% ושערו היציג נקבע על 5.66 שקלים.

הדולר ממשיך להיחלש גם בעולם והוא נופל לשפל של כ-3 חודשים מול היורו לרמה של 1.23 דולר ליורו. היורו ממשיך להיסחר בשיא מול הין היפאני מאז כינון המטבע האירופי.

"בימים האחרונים נשמעים אנליסטים המעריכים כי יפאן תפסיק לרכוש אגרות חוב של ארה"ב", אומר מנכ"ל גאון טרייד, לי מור. "המשמעות היא שזרימת הכסף האדירה לארה"ב, שמימנה את חגיגת הצריכה האמריקאית, עשויה להיפסק". לדברי מור, ההכרזה של יפאן עשויה לגרור גם מדינות אסיאתיות נוספות כמו סין ודרום קוריאה להכרזה דומה.

במידה שמדינות אסיה יחליטו לצמצם או להפסיק רכישת איגרות חוב אמריקאיות, הרי שמדובר במכה רצינית לדולר: עד כה הזרימו מדינות אסיה כסף רב לארה"ב, אשר מימן את חגיגת הצריכה של הצרכן האמריקאי וזאת למרות הגירעון העצום של הממשל הפדרלי. הכרזה שכזו פירושה כי זרימת הכסף לארה"ב פשוט תיעצר.

צעד נוסף שמגיע מכיוון יפאן הוא הדיבורים על העלאת הריבית וזאת לאחר כעשור בו הציעו הבנקים היפאניים ריבית של 0% בלבד. "הדברים הללו מחלישים את כוחו של הדולר", אומר מור. "במישור המקומי, נגיד בנק ישראל עובד בצורה חכמה ומוודא שתמיד יישאר פער ריביות חיובי לטובת ישראל. אנו רואים שהכלכלה ממשיכה להפגין איתנות והיציבות נותרת ואילו נתונים שממשיכים לחזק את ידם של מי שקונה שקלים".

מור אופטימי לגבי התחזקות השקל או אולי מוטב לומר, פסימי בנוגע לכוחו של הדולר: "בחודשים הקרובים, ובמיוחד אם הרכב הקואליציה יהיה ידידותי לכלכלה, הדולר יכול בהחלט להגיע לרמה של 4.50 שקלים", אומר מור. "במישור העולמי אנו מדברים על רמה של 1.24-1.25 דולר ליורו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully