וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטח משנה פשט את הרגל באנגליה לפני שבועיים - בתל אביב נזכרו להגיב היום

שלומי גולובינסקי

16.7.2001 / 15:31

מניות כלל ביטוח מרכזות מחזור ענק בתל אביב ומאבדות כ-2%; כלל מבהירה: אין לזה השפעה מהותית עלינו

מעולם לא היה המרחק בין תל אביב ללונדון ארוך כל כך. חברת הביטוח אינדיפנדט, המשמשת בין היתר כמבטח משנה של מספר חברות ביטוח ישראליות, פשטה את הרגל לפני שבועיים בלונדון. אומנם לישראל הבשורה הגיעה כבר בשבוע שעבר, אולם לסוחרי הבורסה של תל אביב השמועות הגיעו רק בימים האחרונים, ככל הנראה בעקבות חוזר שהפיץ הממונה על הביטוח במשרד האוצר.

מניות סקטור הביטוח, שידועות בדרך כלל ביציבות שלהם, סובלות היום מירידות בינוניות במחזורים ערים. כך למשל, כלל ביטוח יורדת ב-2.2% במחזור גדול של 15 מיליון שקל, ואילו מניות הפניקס יורדות בכ-10% במחזור הגבוה פי כמה מהמחזור הממוצע של מניות החברה.

מבטח משנה הוא הגוף בו מבטחות חברות הביטוח את עצמן מפני תביעות של מבוטחים. לפשיטת רגל של מבטח משנה יש אם כן שתי משמעויות עבור חברות ביטוח. הראשונה, היא תיאלץ להעביר את תיק הביטוח שלה למבטח משנה אחר, ולשלם שוב פרמיית ביטוח. שנית, לגבי תביעות שכבר הוגשו, תיאלץ חברת הביטוח לשלם מכספה, שכן אף מבטח משנה לא יסכים לקבל על עצמו תיק ביטוח מלא תביעות. הוצאה זו אמורה להגדיל את ההפרשה לתביעות תלויות נגדה.

על פי ההערכות, אחת מהקורבנות לאובדן העצמאות של אינדיפנדט היא כלל ביטוח, וזאת מהטעם הפשוט: מרבית ביטוחי המשנה מתייחסים לביטוחים כלליים (רכב ודירה), וכלל ביטוח היא החברה הגדולה בישראל בתחום הביטוח הכללי.

אולם, בכלל ביטוח ממהרים להרגיע: "מדובר בחשיפה לא מהותית, שלא תהיה לה השפעה על התוצאות העסקיות של החברה". המשקיעים, אם לשפוט על פי התנהגותה של מניית כלל ביטוח בימים האחרונים, עדיין לא החליטו אם לאמץ את התגובה של כלל ביטוח.

"יכול להיות שהיתה כאן הגזמה, סיפור שנופח מעבר לפרופורציות שלו", אומרת רווית וולקוביץ, אנליסטית מבית ההשקעות אופק. "אומנם היה כאן מידע שהתחיל עם גרעין נכון, אבל כרגע התשובה הרשמית של כלל ביטוח היא שלא מדובר בחשיפה מהותית. בכל מקרה יקח זמן עד שנראה את זה, אם בכלל, בדו"חות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully