וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במניות השבבים ויצרניות ציוד התקשורת

דפנה מאור

16.7.2001 / 17:24

מניות סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה עולות בכ-3% כל אחת לאחר שעלו על התחזיות; עליות קלות לסאן ומיקרוסופט

שבוע גדוש בדו"חות רבעוניים נפתח במגמת ירידות במניות השבבים וציוד התקשורת. קבוצת החברות המובילות המתוכננות לפרסם השבוע את דו"חותיהן לרבעון השני - אינטל , סאן מיקרוסיסטמס , נוקיה, AOL-טיים וורנר ומיקרוסופט - רושמת מגמה מעורבת. מדד מניות המוליכים למחצה יורד בחצי אחוז, בהובלת אינטל.

סאן ו-AOL-טיים וורנר מפתחות בחשאי תוכנת מסרים מיידיים המיועדת לארגונים, כך דיווח היום אתר "Cnet". התוכנה מפותחת על ידי מיזם iPlante המשותף לשתי החברות ותתחרה בתוכנות דומות של מיקרוסופט, IBM וחברות אחרות. מניית סאן עולה ב-1.4%; מניית AOL, שתפרסם את הדו"ח הרבעוני שלה ביום רביעי, נסחרת ללא שינוי; מיקרוסופט, שתפרסם את הדו"ח לרבעון השני ביום חמישי, עולה ב-0.5%.

אקוסטאר (סימול DISH), מפעילת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, נסוגה ממשא ומתן לרכישת מתחרתה הגדולה DirecTV, לאחר שההצעה שהגישה ליוז (סימול GMH), השולטת ב-DirecTV, נדחתה.

התפתחות זו עשויה להעניק לאימפריית המדיה ניוז קורפ את הדחיפה הסופית לרכישתה של DirecTV, ולאפשר לרופרט מרדוק, היו"ר רב העוצמה של ניוז קורפ (סימול NWS), את הכניסה המיוחלת לשוק הלוויינים האמריקאי. מניית אקוסטאר עולה ב-2.4%; יוז יורדת ב-2% לקראת פרסום דו"ח רבעוני היום; ניוז קורפ עולה ב-3%.

USA נטוורקס (סימול USAI) נמצאת על סף רכישתה של חברת הנסיעות המקוונת אקספדיה (סימול EXPE) מידי מיקרוסופט. חברת המדיה והמסחר המקוון USA נטוורקס צפויה להוציא 2 מיליארד דולר על רכישת אקספדיה וחברת נסיעות קטנה בשם נשונל לז'ר ועל הקמת ערוץ כבלים בנושא תיירות. על כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

חדשה נוספת הצפויה מאקספדיה היום היא שהחברה היכתה את תחזיות האנליסטים במידה ניכרת ברבעון השני. התחזיות הנוכחיות צופות רווח של 9 סנט למניה לחברה. מניית אקספדיה, שזינקה ב-530% מתחילת השנה, עולה עתה בחצי אחוז; מניית USA נטוורקס יורדת ב-2.1%.

שני הבנקים הגדולים בארה"ב, בנק סיטיגרופ (סימול C) ובנק אוף אמריקה (סימול BA), דיווחו היום על רווחים גבוהים מתחזיות האנליסטים. בנק סיטיגרופ שייך את הצמיחה לעסקים הקמעוניים ולעסקיו הבינ"ל, ובנק אוף אמריקה דיווח על עלייה בהכנסות על ריבית, אם כי דיווח על ירידה ברווח לעומת הרבעון המקביל. מניית סיטיגרופ עולה ב-3%; מניית בנק אוף אמריקה עולה ב-2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully