וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות מחריפות - הנאסד"ק יורד ב-1.5%; אורכית מזנקת ב-22.2% בעקבות הדו"ח הרבעוני

נטע יעקבי

16.7.2001 / 21:32

מרקורי יורדת ב-5%; מאינד עולה ב-4.7% בעקבות חתימת הסכם משמעותי בסין; קומברס יורדת ב-1.8% לאחר שמתחרתה Followap חתמה על הסכם עם וודאפון

הירידות במדדים המובילים בוול סטריט מתחזקות. מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-1.5% ומדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.1%.

בתום תקופת אזהרות הרווח הלא נעימה, נפתח היום שבוע המסחר בזרם של דו"חות כספיים. שני דו"חות פורסמו על ידי שניים מהבנקים הגדולים בארה"ב. סיטיגרופ (סימול C) ובנק אוף אמריקה (סימול BAC). הדו"חות, שפורסמו לפני פתיחת המסחר, הצליחו לעקוף את תחזיות השוק. שני הבנקים הציגו הכנסות יפות, בעיקר הודות לצמיחת ההכנסות מכיוון המגזר העסקי העולמי.

אורכית מזנקת ב-22.2% בעקבות פרסום הדו"חות

הסנונית הישראלית הראשונה שפירסמה דו"חות לרבעון השני היא אורכית . החברה הודיעה היום כי הכנסותיה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-37.5 מיליון דולר - עלייה של 120% מהכנסות הרבעון המקביל ושל כ-2% מהכנסות הרבעון הקודם. בשורה התחתונה החברה מדווחת על הפסד (פרופורמה) של 1.9 מיליון דולר או 8 סנט למניה, לעומת הפסד של 30.5 מיליון דולר או 1.41 דולרים למניה ברבעון המקביל.

הפסדים אלה הם בנטרול ההוצאות החד פעמיות של אורכית, וכאשר מכלילים אותן ההפסדים של החברה הסתכמו ב-8.9 מיליון דולר או 39 סנט למניה. התחזיות המוקדמות היו להפסד של 24 סנט למניה. סגירת חברת EDSL שרכשה אורכית הובילה אותה למחיקה של 23.4 מיליון דולר - בהתאם לתחזיות. מניית החברה מזנקת כעת ב-22.2% למחיר של 2.3 דולרים.

בין המניות הכבדות בולטת היום מניית מרקורי , שיורדת ב-5% למחיר של 38.2 דולר. החברה קיבלה היום המלצת "קנייה" מבית ההשקעות דיין ראושר ווסלס, שנקב במחיר יעד של 80 דולר למניה. האנליסטית שרה מתסון מעריכה כי החברה תעמוד בתחזיות לרווח של 18 סנט למניה ברבעון, אולם הסיכון שבהשקעה במניה יגבר ברבעונים הבאים.

מניית קומברס יורדת ב-1.8% למחיר של 26.3 דולר, לאחר שמתחרתה Followap חתמה על הסכם עם קבוצת וודאפון לאספקת מערכות שירותי מסרים מיידיים בעשרות מיליוני דולרים. החברה הבת של קומברס, אולטיקום , משילה כעת 5.5% למחיר של 19.6 דולר.

חברת מאינד דיווחה היום על חוזה משמעותי עבורה עם חברת צ'יינה יוניקום, ה-ILEC השני בגודלו בסין, המשתף עימה פעולה כשנתיים. שווי החוזה מוערך ביותר ממיליון דולר ורובו יוכר ברבעון השני של השנה. מניית החברה עולה כעת ב-4.7% למחיר של 2.8 דולרים.

חברת פריסייס הודיעה היום על חתימת הסכם עם SAP האמריקאית, לפיו יותקנו פתרונות פתיחת צווארי הבקבוק של החברה בשירותי האירוח של חברת SAP. בבית ההשקעות מריל לינץ' פירסמו המלצה מעודכנת לחברה בעקבות ההסכם, במסגרתה העריכו כי ההסכם החדש יתרום ל"צפיות" החברה בכך שהוא מרחיב את בסיס הלקוחות שלה. במריל הותירו המלצת "קנייה" למניה, שעולה כעת ב-1.4% למחיר של 24.4 דולר.

מניית סרגון עולה כעת ב-2.3% למחיר של 3.1 דולרים. סמנכ"ל הכספים של החברה הודיע במהלך סוף השבוע על התפטרותו מהתפקיד, לאחר פחות משנה.

מניות בולטות נוספות היום הן מר טלמנג'מנט שנופלת ב-18.9% למחיר של 1.2 דולרים; ומניית ארית (סימול ARYTF) שמזנקת ב-35% למחיר של 20 סנט בעקבות קבלת הזמנה ראשונה מסולתם למרעומים ב-2.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully