וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ירידות שערים בפתיחה

שרון שפורר

9.4.2006 / 10:14

טבע יורדת ב-3.7% אחרי שצנחה בליל שישי לשפל של חמישה חודשים. ירידות של 0.7% במניות הבנקים הגדולים

הסלמת התקפות צה"ל בעזה, שבמסגרתן נהרגו בסוף השבוע 13 פלשתינאים, הכוננות בישראל מחשש לפיגועים, חוסר הוודאות הפוליטי עד להרכבת הקואליציה והירידות בוול סטריט בסוף השבוע מכבידים הבוקר על הסנטימנט בתל אביב ושולחים את המדדים המובילים לירידות שערים בפתיחה, אחרי שבשבוע שעבר נהנו מדד ת"א 25 ו-100 מעליות של למעלה מ-3% כל אחד.

הבוקר, פותח מדד המעו"ף בירידה של כ-0.5% ל-835.3 נקודות. ת"א 100 יורד בשיעור דומה ל-858.8 נקודות. מדד תל טק 15 נסוג ב-0.6% ל-426.9 נקודות. מחזורי המסחר ערים יחסית ומסתכמים, פחות מחצי שעה לאחר הפתיחה, בכ-50 מיליון שקלים.


בורסות וול סטריט חתמו את ליל שבת בירידות, על רקע דו"ח התעסוקה לחודש מארס שפורסם בארה"ב. מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% לרמה של 2,339 נקודות, וסיים את השבוע כמעט ללא שינוי. מדד דאו ג'ונס איבד 0.9% לרמה של 11,121 נקודות, ובסיכום שבועי רשם עלייה קלה.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם בסוף השבוע ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 4.963% - רמתה הגבוהה ביותר מאז שנת 2002. התשואה על האג"ח ל-30 שנה חצתה היום לראשונה מאז שנת 2004 את רמת ה-5%, לאחר שעלתה ב-0.078% לרמה של 5.038%. הירידות בשוק הסולידי מעבר לים עשויות להגיע הבוקר גם לאחד העם.

ענקית התרופות הגנריות טבע ירדה ביום שישי ב-3% לשפל של חמישה חודשים אל מתחת לרף של 40 דולר. זאת, לאחר שחברות אלאן וביוג'ן איידק, יצרניות תרופת טיסאברי לטיפול בטרשת נפוצה - המתחרה בקופקסון של טבע - פירסמו תוצאות ניסוי אשר הצביע על שיפור ניכר באיכות החיים של מטופלים בתרופה.

טבע חשפה בסוף השבוע תוצאות ניסוי ממנו עלה כי תרופת הקופקסון במינון גבוה יותר הראתה יעילות גבוהה יותר בטיפול בטרשת נפוצה. מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, אמר: "נערוך את שלב 3 של הניסוי במחצית השנייה של 2006". קופקסון היא תרופה אתית שפותחה על ידי טבע ומכירותיה בשנת 2005 הסתכמו ב-1.18 מיליארד דולר.

מניות טבע נסחרות הבוקר בירידה של 3.7% אחרי שפתחו בפער שלילי של 4.4% את המסחר. ביתר הדואליות שבמעו"ף - המגמה מעורבת: נייס יורדת ב-1.3%; כור נותרת ללא שינוי; פרטנר משילה מעליה 0.8% ואילו אלביט מערכות ופריגו נסחרות בעליות של 0.1% ו-0.7%, בהתאמה.

מגל מערכות ביטחון תפתח את המסחר היום בפער שלילי בולט של כ-15%. ובינתיים בשלב טרום הפתיחה היא נסחרת בירידה של 12%. חברת מערכות האבטחה ההיקפיות פירסמה בסוף השבוע תחזיות מעודכנות ומאכזבות לרבעון הראשון של 2006. החברה המתמחה במערכות למניעת חדירות בלתי מורשות ואשר בונה חלקים מגדר ההפרדה בשטחים, צופה לרשום הכנסות של 14-12.5 מיליון דולר ברבעון. התחזית שפירסמה מגל משקפת קיפאון בהכנסות החברה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. יו"ר מגל, יעקב אבן עזרא, אמר כי "הרבעון הראשון שלנו נחשב לחלש ביותר עקב גורמי עונתיות. עם זאת, התוצאות ברבעון הראשון לא מייצגות את הצמיחה השנתית בהכנסות אותה חזינו. ההנהלה עדיין מאמינה שמגל נמצאת בדרך הנכונה לצמיחה שנתית במכירות ב-2006". מניית החברה נפלה ביותר מ-8% למחיר של כ-10.9 דולרים, במחזור גדול פי שלושה מהממוצע.

חברת אבטחת המידע אלדין עולה ב-4.5%, אחרי שפתחה בפער חיובי דומה. בסוף השבוע קפצה אלדין ב-6.5%, בעקבות העלאת המלצה למנייתה. זאת, על רקע ההערכה כי עסקי החברה בשוק התוכנות להגנה על זכויות יוצרים דיגיטליות (DRM) צברו תאוצה ברבעון הראשון של השנה. האנליסט אנדריי גלוקוב מ-בין מורי קארט (Bean Murray Carret) העלה את המלצתו למניית אלדין מ"צבור" ל"קנייה חזקה", והעלה את מחיר היעד למניה מ-21 דולר ל-26 דולר.

בענף הנדל"ן, אליעזר פישמן מתכנן להנפיק את הנדל"ן ברוסיה בשווי 1.2 מיליארד דולר בלונדון ומניות חברותיו הנסחרות באחד העם עשויות להגיב לפרסומים. בשבוע שעבר, זינקה מבני תעשייה ב-14% וכלכלית ירושלים ניתרה ב-22% בשבוע. שתיהן השלימו עליות של 60% ו-33.5%, בהתאמה מתחילת השנה והבוקר עולות מניות השתיים בכ-0.5% כל אחת.

מניות וואלה! עשויות להגיב היום לפרסומים לפיהם אי.די.בי, אשר בשליטת נוחי דנקנר בוחנת את רכישת האחזקות בוואלה מבזק בינלאומי. גם מניות תפוז עשויות להגיב לידיעה. המסחר בוואלה! ובתפוז יחל ב-10:30 ובאי.די.בי המגמה מעורבת הבוקר כשאי.די.בי אחזקות עולה ב-0.4% ואי.די.בי פיתוח יורדת בשיעור דומה.

בית הדין להגבלים עסקיים אישר מיזוג סונול ודור-אלון ומניות דור אלון ישראל עולה בשלב טרום הפתיחה ב-2.2%. המסחר בה יחל בשעה 10:30. בית הדין קבע שאסור לחברה הממוזגת להתמודד על בית הזיקוק באשדוד ועליה לשחרר 25 תחנות; בכך תהפוך החברה הממוזגת לחברה הגדולה בישראל; הרשות להגבלים עסקיים מבקשת עיכוב ביצוע של פסק הדין. ההסכם לרכישת סונול שבבעלות משפחת בורוביץ וחברת גלנקור על ידי דור אלון, שבבעלות דודי ויסמן ושרגא בירן, נחתם בספטמבר 2005. על פי ההסכם, תרכוש דור אלון תמורת 155 מיליון דולר את תחנות הדלק של סונול וכן את הבעלות בחברה לשמנים וכימיקלים ואת אחזקות גרנית - החברה האם של סונול - בפי גלילות ובחברה נוספת לשמנים.

עוד באחד העם הבוקר: מניות כי"ל יורדות ב-1%, אחרי שבשבוע שעבר עלו כ-10% ומניות מכתשים אגן עולות בכ-0.5% אחרי ירידה של כ-5% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully