וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי יוז אלקטרוניקס העמיקו ברבעון השני; חתכה את תחזיות המכירות ל-2001

עפרה שלו

16.7.2001 / 20:03

מפעילת הטלוויזיה בלוויין חתכה את תחזיות המכירות ב-5.3% לנוכח האטה במכירות PanAmSat ובמכירות DirecTV

מפעילת הטלוויזיה בלוויין יוז אלקטרוניקס (סימול GMH) דיווחה היום על הפסד של 156.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2001, לעומת הפסד של 69.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, וחתכה את תחזיות המכירות ל-2001.

מכירות החברה צמחו ב-8% ל-1.99 מיליארד מ-1.84 מיליארד דולר ברבעון המקביל. החברה חתכה את תחזיות המכירות ב-2001 ב-5.3% ל-8.3 מיליארד דולר. יוז נפגעה מהאטה במכירות PanAmSat ובמכירות DirecTV.

ג'נרל מוטורס (סימול GM) מחזיקה ב-32% מיוז. ג'נרל מוטורס נמצאת עתה במגעים למכירת הנתח שלה ביוז לניוז קורפ (סימול NWS). היום נסוגה אקוסטאר (סימול DISH), מפעילת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, ממשא ומתן לרכישת מתחרתה הגדולה, דיירקטי.וי, לאחר שהצעה שהגישה ליוז, השולטת בדיירקטי.וי, נדחתה.

התפתחות זו עשויה להעניק לאימפריית המדיה ניוז קורפ את הדחיפה הסופית לרכישתה של דיירקטי.וי, ולתת בידי רופרט מרדוק, היו"ר רב העוצמה של ניוז קורפ את הכניסה המיוחלת לשוק הלוויינים האמריקאי.

צ'רלי ארגן, מנכ"ל אקוסטאר, החליט לסגת מהרכישה לאחר חודשים של משא ומתן נמרץ, בניסיון לדחוק את ניוז קורפ מהעסקה. ג'נרל מוטורס, בעלת המניות הראשית של יוז, ומנהלי יוז עצמה, דחו הצעה של אקוסטאר, בין היתר מחשש שרשויות ההגבלים העסקיים לא יאשרו את העסקה.

אקוסטאר, המשקיעה בפרויקט סטארבנד של גילת לוויינים ומחזיקה ב-32% ממנו, התקשתה להשיג מימון לעסקה, ועם שווי שוק של 13.9 מיליארד דולר, לא יכלה לממן תווית מחיר של עשרות מיליארדי דולרים שהוצמדה ליוז. בניסיון להשיג את העסקה, הציעה אקוסטאר בשבוע שעבר לרכוש את PanAmSat מידי יוז, בלי תלות באישור המיזוג, כך ש-GM תקבל בכל מקרה 5.5 מיליארד דולר במזומן.

שילוב בין יוז לניוז קורפ ייצור ישות לוויינית בשווי של כ-50 מיליארד דולר, לפי הערכות. מרדוק מתכנן לשלב את סקיי גלובל, חטיבת הלוויינים של ניוז קורפ, המשדרת באסיה באמצעות סטאר טי.וי ובאירופה באמצעות רשת סקיי. לפי הצעתו יקבלו בעלי המניות של יוז 50% מהחברה המשולבת, ו-GM תקבל 7 מיליארד דולר במזומן תמורת חלקה ביוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully