וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בוחנת אפשרות למכור את וואלה!

ערן גבאי

9.4.2006 / 10:12

מבזק פנו בעניין לקבוצת אי.די.בי, אך שיחות הגישוש נפסקו. בבזק דנים על הנחיצות האסטרטגית בהמשך ההחזקה בוואלה!


בחודשים האחרונים נכשל ניסיון לחבר תכנים בין וואלה לחברת הלוויין YES, ובבזק החליטו לבחון אפשרות למכור את ההחזקה בוואלה! ופנו בעניין זה לקבוצת אי.די.בי. שיחות הגישוש בין הצדדים נפסקו.

בעלי המניות בבזק, קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, מעוניינים להשתלט באופן מלא על וואלה! או למכור את החזקתם בחברה. כבר תקופה ארוכה מתנהלים דיונים בתוך בזק על הנחיצות האסטרטגית בהמשך ההחזקה בוואלה!, בעיקר לנוכח העובדה שייקשה על בזק למנף את החזקותיה בחברה בטווח הקצר בשל מגבלות רגולטוריות. על פניו, לא יכולה בזק להרשות לעצמה להפסיד את זרוע האינטרנט החשובה שלה וואלה! בתחרות בין קבוצות התקשורת מול אי.די.בי, אלא שמינוף הפעילויות בתוך קבוצת בזק אינו מתאפשר בינתיים - ועל כן עלו המחשבות לממש את ההחזקה בוואלה! ולהחזיר חלק מההשקעה הגדולה ששולמה בעבור רכישת בזק.

בזק בינלאומי היא זו שמחזיקה בוואלה! (44%), אך בדיונים פנימיים שהתקיימו בבזק מקומה דווקא נפקד ממהלכי החשיבה האסטרטגית סביב פעילות וואלה! בבזק. אבי גבאי, מנכ"ל בזק בינלאומי, הוא גם יו"ר וואלה! ומעל במת TheMarker Com.Vention הוא יותר מרמז כי לא ברור שוואלה! היא החזקה אסטרטגית עבור בזק. בזק בינלאומי היא אמנם זו המחזיקה בוואלה!, אך בעידן שבו תשתיות מתלכדות לטובת היצע תוכן כולל, מעמדה במבנה העל החדש הרבה פחות ברור, וזו הסיבה שבבזק בינלאומי יש מי שמבקש למכור את ההחזקה בוואלה!.

איך שלא מסתכלים על זה משהו לא טוב עובר על חברת האינטרנט וואלה! בחודשים האחרונים. אחרי שהרבעון הרביעי של 2005 היה חלש יחסית ונעצרה בו התנופה הגדולה של החברה, הגיעה עזיבתו התמוהה של המנכ"ל אילן ישראלי. למרות ההצלחות, יצאו דיווחים על הנפקה אפשרית שרק אחד מבעלי המניות בדק, האמירות של גבאי בעניין נחיצותה של וואלה! בבזק, והמגעים על האפשרות למכור את וואלה! דווקא למתחרה הגדולה אי.די.בי - כל אלה אינם יכולים להיחשב כבשורות טובות לחברה שצומחת בכל הפרמטרים בקצבים דו סיפרתיים ושאמורה לשמש כחוד החנית בתחרות העתידית בשוק התקשורת.

וואלה! דיווחה ב-2005 על זינוק של 61% בהכנסות, הרווח התפעולי גדל פי שלושה, הרווח הנקי גדל פי ארבעה ושווי השוק טיפס ל-315 מיליון שקל. וואלה! רשמה ב-2005 הכנסות של כ-75.64 מיליון שקל; רווח גולמי של כ-49.9 מיליון שקל - גידול של כ-58% בהשוואה ל-2004; רווח תפעולי של כ-12.8 מיליון שקל; ורווח נקי של כ-12.3 מיליון שקל.

ההכנסות של וואלה! מפעילות הפורטל ב-2005 הסתכמו בכ-61.9 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי מהפעילות הסתכם ב-72%. ההכנסות מסחר אלקטרוני הסתכמו ב-2005 ב-14.1 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי כ-41%. באופן כללי, שיעור הרווח הגולמי של וואלה! ב-2005 מתוך סך ההכנסות נותר זהה לזה של 2004 - כ-66% - אך שיעור הרווח התפעולי מסך ההכנסות גדל ב-2005 משמעותית - כ-17% בהשוואה לכ-9% ב-2004.


** גילוי נאות: וואלה! ו-TheMarker שייכות לקבוצת הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully