וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה חתמה בעליות

שרון שפורר

9.4.2006 / 18:00

מדד הנדל"ן עלה ב-2.5%. אפריקה ישראל זינקה בכ-6%. טבע ירדה 3.3% אחרי שצנחה בנאסד"ק לשפל של 5 חודשים

אם נראה היה בתחילתו של יום כי לא יהיה מנוס מירידות שערים בתל אביב, הרי שלקראת צהרי יום המסחר הראשון בשבוע המקוצר לרגל חג הפסח - התבדתה סברה זו והמדדים המובילים נעלו את המסחר בעליות מתונות. זאת, למרות הסלמת התקפות צה"ל בעזה, שבמסגרתן נהרגו בסוף השבוע 15 פלשתינים, הכוננות בישראל מחשש לפיגועים, חוסר הוודאות הפוליטי עד להרכבת הקואליציה והירידות בוול סטריט בסוף השבוע - כל אלה הכבידו על הסנטימנט החיובי, אך לא יכלו לענף הנדל"ן.

כבר בבוקר בלטו מניות הנדל"ן באחד העם - והמגמה התגברה משעה לשעה. מדד ת"א נדל"ן 15 חתם את המסחר היום בתוספת של 2.5%, משלים עלייה של 35% מתחילת השנה. מדד הנדל"ן נהנה בעיקר מהעלאת המלצה לאפריקה ישראל, אך גם גם ממספר עסקות גדולות שעליהן דווח היום בענף.

מדד המעו"ף, שפתח את המסחר בירידה של מעל ל-0.5%, חתם בעלייה של 0.4% ל-842.6 נקודות. מדד ת"א 100 עלה בסיום ב-0.3% ל-865.6 נקודות. שני המדדים המובילים עלו בשבוע שעבר בכ-3% כל אחד. מדד התל טק 15 ירד היום בחצי אחוז ל-427.5 נקודות.

מחזורי המסחר - שהיו רדומים בשעות הבוקר ואשר חלק הארי שלהם התרכז בטבע, שנפלה בוול סטריט בליל שישי לשפל של חמישה חודשים - התעוררו במהלך המסחר והסתכמו בסיום ב-925 מיליון שקל.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם בסוף השבוע ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 4.963% - רמתה הגבוהה ביותר מאז שנת 2002. התשואה על האג"ח ל-30 שנה חצתה לראשונה מאז שנת 2004 את רמת ה-5%, לאחר שעלתה ב-0.078% לרמה של 5.038%.

הירידות במחירי האג"ח מעבר לים הגיעו היום גם לאחד העם, ומחירי איגרות החוב הארוכות - השחרים והגלילים הצמודים - ירדו בשיעורים חדים יחסית של 0.3%.

ענקית התרופות הגנריות טבע ירדה ביום שישי ב-3% אל מתחת לרף של 40 דולר, לאחר שחברות אלאן וביוג'ן איידק, יצרניות תרופת טיסאברי לטיפול בטרשת נפוצה - המתחרה בקופקסון של טבע - פירסמו תוצאות ניסוי אשר הצביע על שיפור ניכר באיכות החיים של מטופלים בתרופה.

מניות טבע נחתכו היום ב-3.3% במחזור הגבוה באחד העם - כ-170 מיליון שקל, לאחר שפתחו את המסחר בפער שלילי של 4.4%. ביתר הדואליות שבמעו"ף, המגמה היתה מעורבת: נייס ירדה ב-0.9%; כור עלתה ב-1% במחזור החמישי באחד העם - כ-25 מיליון שקל; פרטנר עברה לעלייה של 1.8%; פריגו עלתה ב-1.3% ואלביט מערכות ירדה בסיום ב-1.2%.

מגל מערכות ביטחון צנחה היום ב-14.3% במחזור ער מהרגיל עבורה של כ-1.5 מיליון שקל, אחרי שנחתכה בליל שישי בוול סטריט. חברת מערכות האבטחה ההיקפיות פירסמה בסוף השבוע תחזיות מעודכנות ומאכזבות לרבעון הראשון של 2006. החברה צופה הכנסות של 14-12.5 מיליון דולר ברבעון - קיפאון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

חברת אבטחת המידע אלדין עלתה ב-3.7%, במחזור ער יחסית של 1.8 מיליון שקל. בסוף השבוע, קפצה אלדין ב-6.5% בעקבות העלאת המלצה למנייתה. זאת, על רקע ההערכה כי עסקי החברה בשוק התוכנות להגנה על זכויות יוצרים דיגיטליות (DRM) צברו תאוצה ברבעון הראשון של השנה. האנליסט אנדריי גלוקוב מ-בין מורי קארט (Bean Murray Carret) העלה את המלצתו למניית אלדין מ"צבור" ל"קנייה חזקה", והעלה את מחיר היעד למניה מ-21 דולר ל-26 דולר.

בענף הנדל"ן, אליעזר פישמן מתכנן להנפיק את הנדל"ן ברוסיה בשווי 1.2 מיליארד דולר בלונדון ומניות חברות הנדל"ן שלו הנסחרות באחד העם הן בינתיים הנהנות הגדולות. בשבוע שעבר, זינקה מבני תעשייה ב-14% וכלכלית ירושלים ניתרה ב-22% בשבוע. שתיהן השלימו עליות של 60% ו-33.5%, בהתאמה, מתחילת השנה.

מניות כלכלית ירושלים עברה להתממש ב-2.5% - משלימה עליה של 55% מתחילת השנה ואילו מבני תעשיה המשיכה לטפס היום וב-1.7% משלימה זינוק של 35% מתחילת השנה.

אפריקה בלטה היום בתל אביב עם זינוק של 6.1% - השיעור החד ממניות המעו"ף ומחזור של 43 מיליון שקל - השני בהיקפו אחרי טבע. החברה סחפה אחריה את מניות הענף כולו, אחרי שאלון גלזר - האנליסט של לידר שוקי הון - העלה את היעד למניה ל-180 שקל, גבוה ב-16% ממחיר השוק של המניה והותיר לה המלצת "קנייה". אפריקה נכסים המריאה 6.7% במחזור ער מהרגיל של 15 מיליון שקל - משלימה עליה של 21% מתחילת השנה ואפריקה עצמה כבר עלתה מתחילת 2005 ב-48%.

מניות אלביט הדמיה זינקו היום ב-4.4% במחזור של מעט פחות מ-9 מיליון שקל, משלימות זינוק של 40% מתחילת השנה. החברה דיווחה היום על זינוק ברווח הנקי שלה ב-2005 ל-86 מיליון שקל, בעיקר בשל מימושים. אבל יותר מלתוצאותיה של החברה, היו לדבריו של מנכ"ל החברה, שמעון יצחקי, השפעה מכרעת על העלייה. יצחקי אמר: "אנו במגעים למכירת פרויקט ההיפודרום, לפי ההערכות - ברווח של 150 מיליון יורו, ושנת 2006 תהיה השנה שלנו".

מניית וואלה קפצה היום ב-3.7% במחזור ער של כ-3 מיליון שקל, בתגובה לפרסומים לפיהם אי.די.בי, אשר בשליטת נוחי דנקנר, בוחנת את רכישת האחזקות בוואלה מבזק בינלאומי. מניות תפוז המתחרה נסחרות בעלייה מתונה של 0.2% במחזור לא גבוה של כ-200 אלף שקל.

באי.די.בי המגמה היתה חיובית היום, כשאי.די.בי אחזקות עלתה ב-1% ואי.די.בי פיתוח עלתה ב-1.8% גם כן.

עוד בענייני קבוצת האחזקות של נוחי דנקנר, אי.די.בי החליטה להיכנס לשוק מכשירי הסלולר ותשקיע מיליוני דולרים ביבוא מכשירים מהמזרח תחת המותג DoubleU. עם או בלי קשר, מניותיה של יבואנית סמסונג, חברת סאני אשר בשליטת אילן בן דב, ירדו היום ב-1.2% במחזור של כ-1.4 מיליון שקל.

בית הדין להגבלים עסקיים אישר את מיזוג סונול ודור-אלון, ומניות דור אלון ישראל הגיבה בזינוק של 12.5% במחזור של 1.5 מיליון שקל. בית הדין קבע שאסור לחברה הממוזגת להתמודד על בית הזיקוק באשדוד, ועליה לשחרר 25 תחנות; בכך תהפוך החברה הממוזגת לחברה הגדולה בישראל; הרשות להגבלים עסקיים מבקשת עיכוב ביצוע של פסק הדין. ההסכם לרכישת סונול שבבעלות משפחת בורוביץ' וחברת גלנקור על ידי דור א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully