וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורכית שלחה כ-30 עובדים מתוך 230 עובדיה לחופשות מרוכזות בתשלום - כדי לחסוך בהוצאות

גתית פנקס

16.7.2001 / 20:46

לדברי החברה, חופשות אלו יימשכו עד אוגוסט; הפיצויים על איפוס האופציות עליהן הודיעה החברה ברבעון הראשון באמצעות תשקיף ה-F-20, הסתכמו ב-495 א' ד' ברבעון השני

חברת אורכית , שפירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, החלה בשבועות האחרונים לשלוח כ-30 עובדים לביתם לחופשות בתשלום, כדי להקל על מבנה ההוצאות שלה. בכיר בחברה אישר היום את הפרטים ואמר כי אורכית הגיעה להסכמה עם עובדים שצברו יתרות חופש גבוהות, לפיה הם יממשו חלק מחופשתם בתקופה הקרובה. הוא הוסיף כי התהליך צפוי להימשך עד אוגוסט.

"חברות גדולות בתקופה האחרונה כבר הודיעו על סגירת החברה למספר שבועות או על פיטורים רחבים", אומר הבכיר. "אנחנו לא נקטנו בצעד כה דרמטי, אך הקלנו על תזרים המזומנים שלנו, ובמקביל מנענו פיטורים". מאורכית נמסר כי לא מתוכננים פיטורים נוספים בתקופה הקרובה וכי החופשות הנוכחיות הן על חשבון פדיון ימי חופשה.

אורכית תרשום הפסד של כ-7 מיליון דולר

כיום מועסקים באורכית 230 עובדים, לעומת 600 עובדים בתקופות הגאות, לפני ביצוע הפיטורים. כבר מתוצאות הרבעון הראשון של השנה ניתן היה לראות שאורכית מבינה שאם היא מעוניינת לשמור על עובדיה, עליה להחזיר את האופציות שלהם לתוך הכסף, וזאת לאחר שהמניה איבדה כ-95% מרמות השיא שלה במארס 2000.

החברה לא יכולה היתה לבצע תמחור מחדש (Re-Pricing) של האופציות, שכן אז היתה סופגת מכה חשבונאית קשה. אולם במידה שמחיר המניה נמוך מאוד (ובמקרה של אורכית מדובר גם על רמה של כדולר בשפל), אפשר לאפס את מחיר המימוש.

ממסמך ה-F-20 שהגישה החברה ברבעון הראשון של השנה לרשות ניירות ערך האמריקאית ניתן להבין כי ההפסד שתרשום לנוכח התהליך יחושב על ידי הכפלה של כמות האופציות בהפרש של מחיר המניה מהאפס. ברבעון הראשון של 2001 נאלצה החברה לרשום הוצאה חד פעמית של כ-1.4 מיליון דולר לנוכח זאת, כאשר מקורם של מיליון דולר מהסכום נבע מפיצוי על האופציות שכבר היו Vested.

ברבעון הנוכחי, השני של 2002, הסתכמה ההוצאה ב-495 מיליון דולר, ובכל אחד מהרבעונים הקרובים במהלך שלוש השנים הקרובות צפויה החברה לרשום פיצוי בשווי דומה. הסיבה לכך היא שהיו לחברה כ-3.5 מיליון אופציות כאשר ביצעה את האיפוס, ומחיר המניה היה 2 דולרים. אם כך, מדובר בהוצאה של כ-7 מיליון דולר לאורכית, שתיפרש על פני כ-3.5 שנים, החל מהרבעון הקודם (כ-14 רבעונים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully