וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נוקיה איבדה 5% ומשכה את יצרניות ציוד הטלקום לירידות

עפרה שלו

16.7.2001 / 20:42

וודאפון ירדה ב-3% לאחר שדויטשה טלקום אמרה כי בכוונתה להוריד תעריפים כדי להתחרות בדומיננטיות של וודאפון; דויטשה טלקום יורדת ב-1.9%; אינפיניון יורדת ב-3.3%

מניות יצרניות ציוד הטלקום ומניות השבבים הובילו את שוקי אירופה לירידות עם פתיחת שבוע המסחר. במניות ציוד התקשורת נרשמו בעיקר ירידות, בהובלת נוקיה, לקראת פרסום דו"חות רבעוניים של נוקיה ואריקסון השבוע. במדד FTSE בלונדון נרשמה ירידה של 0.4%; פרנקפורט עולה ב-1%; ה-CAC 40 בפאריס נותר כמעט ללא שינוי.

מניות הטלקום רשמו כאמור מגמה שלילית. טי-מובייל, חטיבת הסלולר של דויטשה טלקום, מתכננת להוריד תעריפים כדי להתחרות בדומיננטיות של וודאפון, חברת הסלולר הגדולה באירופה ובעולם. מניית וודאפון ירדה ב-3%; מניית דויטשה טלקום יורדת ב-1.9%.

לעומתן, עלתה בריטיש טלקום ב-1.4%. מפעילת הטלקום האירית איירקום, הנמצאת עתה במרכז מלחמת השתלטות, עלתה ב-1.9%. ההצעה האחרונה שקיבלה החברה מצד היזם דניס או'בראיין העניקה לה שווי של 2.8 מיליארד דולר. מפעילת הטלקום קולט צנחה ב-12%.

חברת טכנולוגיית אבטחת המידע האירית בלטימור רשמה עלייה של 9.7%, לאחר שהכחישה אמש דיווחים לפיהם היא עומדת למכירה לקומפיוטר אסושיאייטס או לחברה אחרת. אתמול דיווח ה"סאנדיי טיימס" כי היא נמצאת במו"מ מתקדם למכירתה ל-CA, ובמקביל מנהלת משא ומתן עם חברה נוספת, ככל הנראה צ'ק פוינט או נטוורק אסושיאייטס. ענקית התוכנה הגרמנית SAP יורדת ב-2.9%.

במניות יצרניות ציוד התקשורת נרשמה מגמה שלילית. אריקסון, שתפרסם דו"ח רבעוני ביום שישי, נסחרה בירידה של 0.9%; נוקיה, המפרסמת ביום חמישי, איבדה 5%, ומרקוני איבדה 8%. אלקטל התבלטה בעלייה של 1.3%.

יצרניות השבבים רשמו בעיקר ירידות: אינפיניון יורדת ב-3.3% ו-ST ירדה ב-1.7%. מנגד, ARM הולדינגס עלתה ב-1.2%.

חברת הנפט הציבורית השלישית בגודלה, BP, מתכננת לרכוש חטיבה מ-E.ON, חברת שירותי האנרגיה הגרמנית, בעסקה אשר מוערכת ב-5.1 מיליארד דולר. רכישת 2,500 תחנות דלק בגרמניה תיתן ל-BP, ענקית הנפט הבריטית, דריסת רגל משמעותית בכלכלה הגדולה באירופה. מנייתה עלתה ב-0.7%. טוטאל פינה ירדה ב-0.9%.

במגזר הבנקים נרשמו ירידות. דרזדנר בנק רושם ירידה של 8.4%, לאחר שחברת הביטוח אליאנץ הודיעה על השלמת רכישת 95% ממנו. HSBC ירד ב-0.9%.

מניות יצרניות הרכב רשמו עליות. דיימלר קרייזלר, הצפויה לפרסם דו"ח רבעוני ביום שישי, עולה ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully