וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין ראושר ווסלס: מרקורי תעמוד בתחזיות לרבעון השני אך עתיד שני הרבעונים הבאים אינו ברור

נטע יעקבי

16.7.2001 / 21:34

צופים הכנסות של 96.1 מ' ד' לרבעון ורווח למניה של 18 ס'; מותירים המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 80 ד' למניה; ייתכן שתחזית לצמיחה של 17% ו-22% ב-2 הרבעונים הבאים תתברר כאופטימית מדי

לקראת פרסום הדו"חות הכספיים של חברת מרקורי מפרסמים בבית ההשקעות דיין ראושר ווסלס המלצה מעודכנת למניה. האנליסטית שרה מתסון צופה הכנסות של 96.1 מיליון דולר לרבעון ורווח למניה של 18 סנט. מתסון מותירה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 80 דולר למניה.

האנליסטית צופה כי מניית החברה תוסיף לסבול מתנודתיות בטווח הקרוב, אך בנוגע לטווח הארוך היא סבורה כי החברה תתפוס תאוצה כאשר המצב הכלכלי יתייצב. לעומת הביטחון שהיא מפגינה בנוגע לתוצאות הקרובות, מתסון סבורה כי קיים סיכון רב יותר בנוגע לתוצאות הרבעונים הבאים.

מתסון זוקפת את התנודתיות במניה לתנודתיות הכללית בסקטור הטכנולוגיה, לאזהרת הרווח מצד המתחרה, רשיונל (סימול RATL), ולחששות הכללים האופפים חברות בעלות ערך גבוה כמו מרקורי. למרות התנודתיות, מתסון מציינת כי מרקורי נסחרת בפרמיה מעל מתחרותיה, פרמיה המוצדקת לדעתה.

בטווח הקרוב, סבורים בבית ההשקעות כי החברה תעמוד בתחזיות. עם זאת, לגבי שני הרבעונים הבאים, הם נוקטים בטון מהסס יותר וסבורים כי תחזית לצמיחה של 17% ו-22% בשני הרבעונים הקרובים עלולה להתברר כאופטימית מדי. נכון לעכשיו הם אינם משנים את התחזיות.

האנליסטית מציינת כמה גורמים הדורשים תשומת לב כאשר קובעים את התחזית לרבעונים הבאים, ביניהם: גובה העסקות, שבשני הרבעונים הקודמים עמד בממוצע על 65-75 אלף דולר לעסקה; מספר העסקות הגבוהות מ-100 אלף דולר - מספר שעמד על יותר מ-130 עסקות; והכנסות מעוכבות, שגדלו ב-5% במהלך הרבעון הראשון וכעת עומדות על 82 מיליון דולר.

יצוין כי במהלך הרבעון חתמה החברה על מספר עסקות, רובן ככולן הסכמים לשיתוף פעולה, ביניהן עם חברת Lavra HHP ,F5 נטוורקס (סימול FFIV), לופטהאנזה, IBM ועוד. תחום נוסף שראוי לתשומת לב הוא השוק האירופי, שאחראי לכ-24% מהכנסות החברה, מכיוון שהוא היווה מקור לחולשה לחברות טכנולוגיה רבות אחרות. נזכיר כי רשיונל, מתחרתה של החברה, מנתה את ההאטה באירופה כאחד הגורמים לפספוס ברמת ההכנסות.

עם זאת, בדיין ראושר ווסלס סבורים כי החברה ממוצבת היטב בשוק. שני גורמים המשחקים לטובתה הם הצמיחה בהזמנות חוזרות ובזרם ההכנסות המעוכבות. שני מרכיבי הכנסה אלו מעניקים תחושת יציבות למצב הכל כך לא יציב ששורר בכלכלה ומשפר את צפיות החברה.

לטווח הארוך, בבית ההשקעות סבורים כי הביקוש למוצרים הקיימים של מרקורי נמשך. מעבר לכך, לפני כחודש השיקה החברה שני מוצרים שלהערכת בית ההשקעות מהווים אופציה אטרקטיווית וכלכלית, במיוחד בתקופה שבה חגורת ההוצאות מתהדקת. ה-ActiveTest וה-SecureCheck הם שני שירותי בחינת תשתיות שנועדו לעזור לארגונים לזהות נקודות חולשה ברשתותיהם.

האנליסטית הוסיפה כי לא הכלילה את תרומת עסקת פרשווטר בתחזיות, פשוט מכיוון שלהערכתה היא לא תתרום דבר להכנסות ברבעון הקרוב. החברה רכשה את פרשווטר באמצע מאי תמורת 147 מיליון דולר במזומן. לדברי החברה, העסקה תוסיף 5 מיליון דולר להכנסות בשנת 2001 ו-20 מיליון דולר בשנת 2002.

מניית מרקורי הנסחרת בבורסת הנאסד"ק יורדת כעת ב-7.3% למחיר של 37.2 דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully