וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפר ג'פרי: מצבה הפיננסי של אי.סי.איי קשה; ממליץ למכור את אינווייב לפני שלא תיוותר דרישה למוצריה

חזי שטרנליכט

16.7.2001 / 22:22

"החברה תצטרך לגייס מזומנים כדי לזכות באוויר לנשימה"; מגלים פסימיות לגבי NGTS: "החטיבה פשוט לא תצליח"; שאר החטיבות עדיין מוגדרות כמועמדות לרכישה או הנפקה

בפני בעיות לא קלות עומדת כיום חברת אי.סי.איי , בעבר ספינת דגל של ההיי-טק הישראלי. הקשיים העיקריים הם ההאטה העולמית בשוק הטלקום, שנתן בה את אותותיו בדמות צמיחה נמוכה מהתחזיות, ובנוסף, החברה עומדת בפני מצוקת מזומנים שעלולה להפוך לקריטית עבור המשך פעילותה של החברה, ובמיוחד לאור צורכי המימון הגבוהים של חטיבותיה.

בדו"ח שפירסם בית ההשקעות פייפר ג'פרי לפני מספר ימים על החברה, מנסה האנליסט רוברט גולדמן לספק המלצות לחברה ולדרך שבה היא תוכל להציף ערך עבור בעלי מניותיה. החברה, כמובן, התכוונה לעשות זאת באמצעות הנפקות בשוויים גבוהים במהלך שנת 2001, אולם בשלב זה לא נראה כי התוכנית תוכל להתממש.

בבית ההשקעות קובעים כי החברה תאלץ לגייס מזומנים בקרוב בכדי לאפשר לה "אוויר לנשימה", אולם לא ברור כיצד תוכל לעשות זאת בשלב זה. נכון לסוף הרבעון הראשון, יש לאי.סי.איי מזומנים בקופה בשווי של 244.5 מיליון דולר, אולם היא גם שרפה כ-250 מיליון דולר ברבעון הראשון.

כיום, מגדיר גולדמן את אי.סי.איי כ"חברת החזקות" - לא עוד חברת היי-טק ישראלית - שנמצאת בפוזיציה קשה שפגעה אף במניה שלה בצורה דרמטית: זו איבדה 90% מרמות השיא שלה. "הערך הטמון בחברה לא יוכל לבוא לידי ביטוי עד לשינוי מהותי של התנאים המקרו כלכליים", אומרים כעת בפייפר ג'פרי, מה שהופך את תוכניות החברה ללוטות בערפל, שכן לא ברור בשלב זה מתי התנאים יישתפרו.

הוא מציב למניה מחיר יעד של 5 דולרים - גבוה ב-13.6% ממחיר הפתיחה של המניה היום. הוא גם מציין שמחיר יעד זה הוא על אף ש-4 מתוך 5 החטיבות של אי.סי.איי נסחרות בדיסקאונט לעומת מתחרותיהן.

אינוויה - תימכר לחברת פס רחב אירופית או אמריקאית

וכאן עובר גולדמן לפירוט לפי 5 החטיבות של אי.סי.איי. הראשונה היא אינוויה - חטיבת האקסס וציוד ה-DSL. זוהי החברה הגדולה ביותר, שאמורה השנה להיות אחראית על 28% ממכירות אי.סי.איי (305 מיליון דולר). יחד עם זאת, החברה היא נטל לא קטן על אי.סי.איי, וההתבססות היא בעיקר על שני לקוחות - דויטשה טלקום ופראנס טלקום.

אי.סי.איי מקווה כי במחצית השנייה של 2001 תגיע אינוויה לרווחיות גולמית ואז תפסיק להוות נטל עליה. את הצרות שחווה היום אינוויה הרגישה על בשרה עד אמצע השנה שעברה חברת אורכית , אולם זו החליטה לצאת מתחום ה-ADSL ל-ATM. להערכת גולדמן, רוב הסיכויים הם שאינווייה תימכר לשחקנית אירופית בתחום הפס הרחב או חברה אמריקאית שתחפש לזכות באחיזה טובה יותר בשוק האירופי.

עבור לייטסקייפ, החטיבה האופטית של אי.סי.איי, יש לגולדמן חדשות קצת יותר משמחות: אם אומנם פלטפורמת ה-XDM של החברה (מערכת המנהלת את התעבורה על הסיבים האופטיים במתחם המטרו) תצליח לעמוד בתחזיות ממנה, הרי שהחברה תוכל לצאת להנפקה תוך 12-18 חודשים, או שתימכר.

אותן "תוכניות" עליהן מדברת הנהלת החברה הן מכירות של עשרות מיליוני דולרים עד סוף השנה - הערכה שמתבססת על מבחני השדה שהחברה מבצעת כיום. החטיבה תהיה השנה אחראית למכירות בגובה של כ-217.4 מיליון דולר - להערכת פייפר ג'פרי - כלומר, כ-20% מהמכירות השנתיות החזויות לאי.סי.איי.

גולדמן היום לא מספק מספרים, אולם לפני כארבעה חודשים העריך שלייטסקייפ תירכש או תתמזג עם חברה העוסקת בתחום, לפי שווי של 900 מיליון דולר. כיום שוויה של החברה, על חמש החטיבות שלה, הוא כ-400 מליון דולר.

לאנאוויס גורל זהה: הנפקה או מכירה

בפייפר ג'פרי משתמשים בסופרלטיווים מפרגנים כאשר הם מנתחים את מצבה של אנאוויס, המפתחת פתרונות לניהול רוחב סרט. "ההנהלה הטובה ביותר מבין חמש החטיבות"; "פרט לחברת Tellabs אין לה מתחרות בשוק" - הן שתי דוגמאות בולטות.

ההכנסות של אנאוויס אמורות להסתכם בשנת 2001 ב-148 מיליון דולר או 14% מכלל ההכנסות של אי.סי.איי, והסצנריו שמעלה גולדמן עבורה הוא הנפקה או מכירה. גם כאן, הוא לא מציין סכומים אבל יודע לומר כי להערכת משקיעים, המכירות כאן יכולות לצמוח בכ-20% בשנת 2002.

החטיבה הבאה - אינווייב, שאת תוצאותיה הפיננסיות האחרונות מגדיר האנליסט כ"סבירות". באפריל העריך גולדמן כי 300 מיליון דולר הוא מחיר סביר עבור החטיבה, המתמחה בתקשורת אלחוטית רחבת פס, אולם מצבו הקשה של שוק מוצרי הטלקום העולמי ומצב חברת אי.סי.איי בפרט, מובילים את גולדמן לייעץ לחברה: "מכרו את אינווייב לפני שלא תיוותר דרישה למוצריה".

NGTS תיכשל; ההמלצה למניה נותרת "נייטרלי"

חטיבת ה-NGTS של אי.סי.איי - מוצרי טלפוניית הדור הבא - היא החטיבה הבוסרית ביותר של החברה. "יהיו לה קשיים לא מבוטלים לצמוח ב-12-18 החודשים הקרובים", קובע האנליסט ומעריך כי היא תתרום 10% למכירות אי.סי.איי השנה.

חטיבה זו אחראית בעיקר לייצור פס מוצרים בשם DCME, המבוסס על טכנולוגיה המאפשרת הגדלת נפח השיחות על קווי הנחושת תוך ניצול ה"זמן המת" במהלך השיחה. טכנולוגיות ה-DCME כשלה מבחינה עסקית לאחר שבסוף שנות ה-90 פותחו מוצרים מתקדמים בשוק האופטיקה שסיפקו פיתרון דומה ותפסו את השוק.

וכך, צנחו מכירותיה מכ-350 מיליון דולר לשנה באמצע שנות ה-90, לעשרות בודדות בשנת 2001. התוצאה: גולדמן אינו מהסס לקבוע כי NGTS פשוט לא תצליח, אולם הוא אינו מספק לחברה המלצה בנקודה זו.

אז במה אי.סי.איי צריכה כעת להתמקד? ובכן, לדברי בית ההשקעות הקשיים שלה בתקופה הקרובה יהיו תזרים המזומנים שלה - שמהלכי הארגון מחדש שביצעה יוכלו להפוך אותו לחיובי עד סוף השנה, ויתרות המלאי שלה ששוות ערך היום למכירות של כ-4-5 חודשים. בינתיים, ההמלצה למניה נותרת "נייטרלי".

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully