וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-2.7%; אורכית קפצה ב-22.7% בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני

נטע יעקבי

17.7.2001 / 0:08

המניות הישראליות הכבדות בלטו בירידות: מרקורי ירדה ב-7.2%, צ'ק פוינט השילה 4.9% וקומברס רשמה ירידה של 4.8%; אי.סי.איי נפלה ב-8.4%; ארית זינקה ב-37.5%

מאת נטע יעקבי וחזי שטרנליכט

לאחר יומיים רצופים של עליות שסגרו את השבוע שעבר רשמו היום המדדים המובילים בוול סטריט ירידות שערים. מדד הנאסד"ק ירד ב-2.7% והתייצב על רמת 2,029 הנקודות, ומדד הדאו ג'ונס ירד בשיעור מתון יותר של 0.6% לרמה של 10,472 נקודות.

עם תום תקופת אזהרות הרווח הבלתי נעימה נפתחת עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה. הירידות היום שיקפו את חששות המשקיעים מתוצאות דלות שיפרסמו חברות הטכנולוגיה הגדולות בשבוע הקרוב. קבוצת החברות המתוכננות לפרסם השבוע את דו"חותיהן לרבעון השני כוללת את אינטל , סאן מיקרוסיסטמס ונוקיה (סימול NOK) - אשר כולן רשמו היום ירידות.

מדד מניות השבבים (סימול SOXX) הוביל היום את הירידות תוך שהוא משיל 6%. מניית אפלייד מטריאלס (סימול AMAT), יצרנית הציוד לחברות שבבים, ירדה היום בשיעור של 9.5% במחזור הגבוה בכמחצית מהנפח היומי הממוצע שלה, לאחר שהודיעה שהתוצאות לרבעון הנוכחי לוטות בערפל.

ומנגד, את החדשות הטובות סיפקו היום שניים מהבנקים הגדולים בארה"ב. סיטיגרופ (סימול C) ובנק אוף אמריקה (סימול BAC) פירסמו דו"חות רבעוניים שהצליחו לעקוף את תחזיות השוק. שני הבנקים הציגו הכנסות יפות, בעיקר הודות לצמיחת ההכנסות מכיוון המגזר העסקי העולמי.

אורכית זינקה ב-22.7% בעקבות פרסום הדו"חות

הסנונית הישראלית הראשונה שפירסמה דו"חות לרבעון השני היא אורכית . החברה הודיעה היום כי הכנסותיה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-37.5 מיליון דולר - עלייה של 120% מהכנסות הרבעון המקביל ושל כ-2% מהכנסות הרבעון הקודם. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד (פרופורמה) של 1.9 מיליון דולר או 8 סנט למניה, לעומת הפסד של 30.5 מיליון דולר או 1.41 דולרים למניה ברבעון המקביל. מניית החברה זינקה היום ב-22.7% למחיר של 2.3 דולרים. בסה"כ הוסיפה החברה 46% בשלושה ימים.

המניות הכבדות התאפיינו היום בירידות. מניית מרקורי בלטה בירידה של 7.2% למחיר של 37.3 דולר. החברה קיבלה היום המלצת "קנייה" מבית ההשקעות דיין ראושר ווסלס, שנקב במחיר יעד של 80 דולר למניה. האנליסטית שרה מתסון העריכה כי החברה תעמוד בתחזיות לרווח של 18 סנט למניה ברבעון, אולם הסיכון שבהשקעה במניה יגבר ברבעונים הבאים.

בין היורדות ניתן היה למצוא היום גם את מניית צ'ק פוינט , שהשילה 4.8% למחיר של 40.3 דולר, ומניית קומברס , שירדה ב-4.9% למחיר של 25.5 דולר, לאחר שמתחרתה Followap חתמה על הסכם עם קבוצת וודאפון לאספקת מערכות שירותי מסרים מיידיים בעשרות מיליוני דולרים.

החברה הבת של קומברס, אולטיקום , אשר דומה כי היא מגיבה כמעט תמיד באופן חריף יותר ממניית החברה האם שלה, השילה 5.2% למחיר של 19.7 דולר.

מניית אי.סי.איי נפלה ב-8.4% למחיר שפל של 4 דולרים. בנק ההשקעות פיפר ג'פרי פירסם לפני מספר ימים המלצה למניית החברה, בה קבע כי מצבה קשה, ולמעשה היא הפכה מחברת היי-טק לחברת החזקות. בנוסף, המליץ בית ההשקעות למכור במהירות את אינווייב, לפני שלא תיוותר כל דרישה למוצריה.

חברת פריסייס הודיעה היום על חתימת הסכם עם SAP האמריקאית, לפיו יותקנו פתרונות פתיחת צווארי הבקבוק של החברה בשירותי האירוח של חברת SAP. בבית ההשקעות מריל לינץ' פירסמו המלצה מעודכנת לחברה בעקבות ההסכם, במסגרתה העריכו כי ההסכם החדש יתרום ל"צפיות" החברה בכך שהוא מרחיב את בסיס הלקוחות שלה. במריל הותירו המלצת "קנייה" למניה, שעלתה היום ב-1.4% למחיר של 24.3 דולר.

עוד בלטו היום מניית אן.די.אס שעלתה ב-11.5% למחיר של 37.5 דולר; ומניית ארית (סימול ARYTF) שקפצה ב-35.7% למחיר של 20 סנט, בעקבות קבלת הזמנה ראשונה מסולתם למרעומים ב-2.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully