וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריפון רוכשת את ליפמן ב-793 מיליון דולר

עומר שרביט

10.4.2006 / 9:47

בעלי מניות ליפמן יקבלו חצי מניית וריפון בתוספת של 14.304 דולר במזומן, קבלת 29.07 דולר במזומן או 0.9844 מניות וריפון

חברת וריפון האמריקאית רוכשת את ליפמן בעלות של כ-793 מיליון דולר, וצפויה להפוך לספק המוביל בעולם של תשלומים אלקטרוניים. בעלי מניות ליפמן יוכלו לבחור באחת משלוש החלופות: קבלת חצי מניית וריפון בתוספת של 14.304 דולר במזומן, קבלת 29.07 דולר במזומן או 0.9844 מניות וריפון.

הבחירה במזומן או במניות כפופה להתאמות, כך שוריפון תקצה בסך הכל כ-13.3 מיליון מניות ותשלם 382 מיליון דולר במזומן, לאחר התאמה לדיווידנד. עלות הרכישה מבוססת על מחיר מניית וריפון בסיום המסחר בניו יורק ב-7 באפריל השנה.

השלמת העסקה צפויה להתבצע עד תום שנת הכספים הנוכחית של וריפון, שתסתיים ב-31 באוקטובר השנה. ליפמן צפויה להימחק מהמסחר ולהתמזג עם וריפון ובדומה לאגיס הישראלית שנרכשה על ידי פריגו, מניות וריפון יירשמו למסחר גם בתל אביב במקביל לבורסה בניו יורק (NYSE). מנכ"ל וריפון, דאגלס ג'. ברגרון, אמר כי "הרכישה יוצרת הזדמנויות מרתקות עבור וריפון. עסקי החברות משלימים זה את זה מבחינה גאוגרפית ויהיו המובילים בצפון אמריקה ובשווקים מתפתחים, ומספר אחד או שניים ברוב שוקי המפתח האחרים בעולם. באמצעות רכישה זו נרחיב את ההובלה הטכנולוגית בתחומים האלחוטיים ותחום ה-IP הצומחים במהירות".

יצחק אנג'ל, נשיא ומנכ"ל ליפמן, אמר: "מאז הקמתה בשנת 1974, ביססה ליפמן נתיב של חדשנות והובלה בטכנולוגיות התשלומים האלחוטיים, שהינה קריטית בשווקים מתפתחים בהם קיים מחסור בתשתיות טלפוניה קווית ובמתן אפשרות תשלום במכשירים ניידים ברחבי העולם. היכולת למנף את צינורות המכירה והשיווק של וריפון יגביר את הקצב שבו נוכל לחדור לשווקים מתפתחים בהם יש פוטנציאל גידול עצום".

בשנת הכספים שהסתיימה באוקטובר 2005 וריפון רשמה רווח נקי של 49.7 מיליון דולר על הכנסות של 484.4 מיליון דולר. ב-2005 רשמה ליפמן רווח של 20 מיליון דולר על הכנסות של 235.4 מיליון דולר. ליהמן ברדרס ייעצו בעסקה לוריפון וליפמן הסתייעה במריל לינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully