וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל שכר משרד יח"צ תמורת 5,000 דולר לחודש

טל לוי

10.4.2006 / 12:01

הבנק כבר מעסיק דוברת וסגנית. בנק ישראל ספג בשבוע האחרון מכה תדמיתית בעקבות דו"ח מבקר המדינה

בבנק ישראל לא מסתפקים במחלקת יחסי הציבור והדוברות הפנימית של הבנק, ועל כן שכרו את שירותיו של משרד יחסי ציבור נוסף - יורו תל אביב - בעלות שנתית של 60 אלף דולר.

בנק ישראל העסיק בתפקיד הדובר את גבי פישמן ואת סגניתו, אסנת בן ישראל. אולם החל מלפני חודש ממלאת את התפקיד שרית גלעדי דור וסגניתה רימונה לייבוביץ'. כעת מצטרף למערך ההסברה ויחסי הציבור גם משרד יורו, המנוהל בידי זמיר דחבש. המשרד אמור להוביל את האסטרטגיה התקשורתית של הבנק. מי שיחזיק את תיק הבנק יהיו דחבש עצמו יחד עם רינת פרידמן, הממלאת את תפקיד מנכ"ל חברת יחסי הציבור ביורו.

בנק ישראל ספג בשבוע האחרון מכה תדמיתית בעקבות דו"ח ביקורת חריף שפירסם מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, ואשר חשף תנאי שכר שערורייתיים והטבות חריגות שניתנו במשך שנים לעובדי בנק ישראל. החריגות מסתכמות בעשרות מיליוני שקלים. המבקר האשים את הנהלת בנק ישראל לדורותיה, ששילמה לעובדי הבנק הטבות חריגות, תוך שהיא מסווה אותם תחת שמות של הטבות מקובלות במגזר הציבורי.

המבקר ייחד פרק שלם לסירוב של הנהלת בנק ישראל לאפשר לממונה על השכר במגזר הציבורי לפקח על השכר בבנק. 6 מנהלים בכירים בבנק ישראל, בהם מנכ"ל הבנק, עודד חצרוני, ומנהל משאבי אנוש, אפרים גרוס, קיבלו בנוסף לפנסיה הטבות פרישה של 2.8 מיליון שקל כל אחד. הנגיד לשעבר, דוד קליין, אישר הסכמי שכר המנוגדים לתקשי"ר, שמהם נהנה בעצמו בסכום של 180 אלף שקל לפחות.

ליורו צפויה עבודה קשה על מנת לשקם את תדמיתו של הבנק, במיוחד כאשר אתמול נודע כי חריגות השכר בבנק ישראל יככבו בדו"ח הממונה על השכר באוצר ל-2005 שיפורסם בעוד כחודש. זהו דו"ח הממונה החריף ביותר על עיוותי השכר בבנק ישראל, לאחר שורה של דו"חות חריפים בשנים האחרונות. לפי הדו"ח, 100 מעובדי הבנק, כ-13% מכלל העובדים, משתכרים יותר מ-40 אלף שקל בחודש. עלות שכרם היא יותר מ-50 אלף שקל. מדובר בשיעור הגבוה ביותר של עובדים המשתכרים סכום כזה במגזר הציבורי כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully