וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי: השקל בדיסקאונט של 17.5% מול הדולר

טל לוי

10.4.2006 / 12:54

האנליסט סרחאן סביק: "ההערכה אינה באה על רקע חולשתו של הדולר בעולם, אולם זה משמש כטריגר לביצוע תיקון חריף ומוצדק"

"שער החליפין של הדולר-שקל עדיין מגלם את המשבר בשנים האחרונות (התפוצצות בועת ההיי-טק והסכמי אוסלו) אז היתה בישראל סטגפלציה (כלומר אינפלציה קבועה ואפסית) שגרמה לשקל לנוע משערו ההוגן. למרות השיפור בנתוני המאקרו, השקל עדיין נותר חלש" - כך כותב היום האנליסט סרחאן סביק מבית ההשקעות מורגן סטנלי. במורגן מביעים אמון בשקל הישראלי, וכותבים כי הוא "נסחר בדיסקאונט של 17.5% מול הדולר ובדיסקאונט של 42.5% מול היורו". על פי חישוב זה, אמור שערו של הדולר לעמוד על 4 שקלים בלבד.

סביק אף מדגיש כי ההערכה לגבי חוזקו של השקל אינה מגיעה רק על רקע היחלשותו של המטבע האמריקאי בעולם. "השקל אמנם אמור להתחזק בשל נתוני המקרו של מדינת ישראל אולם היחלשותו של הדולר בעולם יחד עם תוצאות הבחירות משמשת כטריגר לתיקון חריף ומוצדק לערכו של השקל".

"פיקוח מוניטרי יתמוך בכוחו של השקל וישמור על יציבות המחירים", כותב סביק. "העלייה ההדרגתית בריבית לטווח קצר והביקוש להשקעות לטווח ארוך מעלים את התשואה של איגרות החוב ל-10 שנים מעבר ל-6% ועקום תשואות שטוח יסייע לשמור על מסלול צמיחה יציב".

במורגן מציינים כי הדולר נחלש בעולם מול כל המטבעות העיקריים, אולם יש מקום לירידות נוספות, בעיקר בשל תופעת המחזוריות שעשויה לתרום לתיקון נוסף בשער של המטבע.

ברמת המאקרו, מציינים בבית ההשקעות כי האינפלציה צריכה להישאר במרכז טווח התחזיות של בנק ישראל (3%-1%) ומציינים כי האינפלציה בחודש פברואר אמנם היתה גבוהה יחסית ומשקפת קצב אינפלציה של 3.1% לשנה (לעומת 2.4% בשנה שעברה), אולם הסיבה היא העלייה במחירי האנרגיה יחד עם השקל החלש. במורגן צופים צמיחה של 4.5% ב-2006 לעומת צמיחה של 5.2% ב-2005, כאשר הביקוש המקומי הוא מנוע הצמיחה לכלכלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully