וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שמרה על יציבות ויצאה לחופשת החג

נתן שבע

11.4.2006 / 17:39

אפריקה עלתה בעוד 2.6%. גיוון איבדה 0.8% בעקבות אזהרות רווח לרבעון הראשון. ליפמן וקבוצת דלק קפצו ב-3.9%

שבוע המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב הסתיים ביציבות יחסית. מדד המעו"ף הוסיף 0.1% ל-846.7 נקודות, מדד תל אביב 100% איבד 0.1% ל-869.8 נקודות ומדד התל טק הוסיף 0.3%. מחזור המסחר היה גבוה בדומה לימים האחרונים והסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

נראה כי היום בחרו הפעילים להמתין מעט, לאור ההתקרבות האיטית של הבורסה לרמות השיא, כאשר מדד תל אביב 100 כבר קבע במהלך המסחר רמת השיא ונחלש מעט. כעת, הוא מרוחק ממנו ב-0.3%. חופשת סוף השבוע הארוכה, כאשר בורסות העולם ימשיכו לפעול כרגיל, עודדו כנראה את המשקיעים להמתין בינתיים.

חיזוק נוסף קיבלו היום המשקיעים מבנק ההשקעות UBS, שחזר על המלצת "קנייה" לשוק הישראלי ורואה אפסייד פוטנציאלי של 15% במהלך השנה הקרובה. המלצה זו עשויה לעודד את המשקיעים בחול המועד, שבו יהיו אומנם רק שני ימי מסחר, אך מסורת השנים האחרונות הציגה עליות שערים בתקופת החג.

היום כבר נעצרה הדהירה במדד הנדל"ן בעשרת הימים האחרונים, כאשר הוא איבד 0.5%. מדד הנדל"ן הספיק להשלים זינוק של כמעט 39% מתחילת השנה. בין הסיבות שהציתו את המגזר כולו: עלייה בביקושים ובמחירים בנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל; הערכות כי הנכסים של החברות הפועלות בחו"ל הם בשוויים נמוכים לאור ירידת התשואות באירופה; סדרת הודעות על הנפקות מתוכננות כמו אפריקה ישראל; כלכלית ירושלים בבורסת ה-AIM בלונדון, שצמאה לחברות נדל"ן ישראליות ואף מדביקה להן שוויים מחמיאים וידיעות על המשך ההתאוששות של נדל"ן למגורים בארץ והכותרות בעיתונים.

אפריקה ישראל היא הקטר המוביל מבין המניות הנדל"ן, כאשר היום היא הוסיפה 2.6% והשלימה זינוק של 56% מתחילת השנה. ליפמן, שנמכרת למתחרתה וריפון בתמורה לכ-800 מיליון דולר, הוסיפה 3.9% בתגובה לתגובת המשקיעים בוול סטריט להודעה על הרכישה.

טבע טבע המשיכה לאבד גובה גם היום וירדה 1.1% במחזור הגבוה בשוק. גיוון איבדה 0.8% למרות שכבר ירדה ב-3.5% במהלך המסחר בעקבות תגובה מאופקת של המשקיעים בארה"ב לאור אזהרת הרווח שפירסמה אמש. החברה צופה, כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2006 יעמדו על כ-20.2 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של הכנסות בטווח של 23-21 מיליון דולר. כתוצאה מכך, מעריכים בגיוון כי גם הרווח למניה יהיה נמוך מהתחזית, שעמדה על 3-1 סנט (רווח פרופורמה). התחזית הממוצעת בוול סטריט עמדה על צפי להכנסות של 22.7 מיליון דולר ורווח של 2 סנט למניה. החברה הודיעה עוד, כי תעמוד בתחזיות השנתיות.

קבוצת דלק עלתה ב-3.9% והשלימה זינוק של 20% מתחילת השנה. הזינוק היום קשור כנראה להמלצת של UBS בסקירה שפירסם ולהמשך המגמה החיובית במניה, אולי לקראת הנפקת דלק ארה"ב. בין המניות המומלצות הנוספות בתיק של UBS ניתן למנות גם את בנק הפועלים, כי"ל, מכתשים אגן וטבע. הפועלים הוסיפה 1.3% ולאומי עלתה 0.1%. במניות הכימיה - כי"ל ריכזה איבדה 2% במחזור ער ומכתשים ירדה 1.8%.

ויסוניק נפלה ב-10% במחזור של 13 מיליון שקל. ל-TheMarker נודע, כי בית ההשקעות אפסילון הפיץ היום מניות החברה עבור בעל השליטה בחברה יעקב קוטליצקי בהיקף של 15 מיליון שקל - ב-10% פחות מהמחיר בו פתחה את המסחר בתל אביב.

זינוקים גם באנגל אירופה. החברה הודיעה על איחוד מניות של אנגל אירופה 1 ואנגל אירופה 5 שזינקו ב-6% ו-9% בהתאמה. העליות באו לצד הערכת שווי שהעניקה גיזה זינגר אבן לחברה שהעריכה כי שוויה האמיתי גבוה משוויה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully