וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT מקפיאה את התשלום לספקים

ערן גבאי

11.4.2006 / 13:35

מדובר, על פי הערכות, בעשרות מיליוני שקלים. גורמים בכבלים מספרים כי בשל המיזוג הצפוי נוצר "עיכוב טכני" בתשלומים

חברת הכבלים הודיעה לספקי תוכן - עשרות מפיקים ומפיצים שאחראים על אספקת תכנים ללוחות השידורים של הכבלים ולשירות הוט VOD (וידיאו על פי דרישה) - כי היא לא תשלם החודש עבור מכירת התכנים. כך נודע ל-TheMarker. מדובר, על פי הערכות, בעשרות מיליוני שקלים. בחברת הכבלים סירבו להגיב לידיעה.

גורמים בסביבת הכבלים מספרים, כי בשל המיזוג הצפוי בין החברות המנהלות את הכבלים נוצר "מצב פרוצדורלי ועיכוב טכני" בעייתי והוחלט להקפיא את כל התשלומים בהוראה מגבוה. אותם גורמים מציינים, כי ההודעה הועברה אומנם לכל המפיקים והמפיצים של החברה, אך ניתנה להם אפשרות לסרב להקפאת התשלומים, וישנם ספקים שהביעו התנגדות למהלך - ויקבלו את התשלומים כסדרם. בכל מקרה, גם על פי אותם גורמים מדובר בנזק כספי לפחות לחלק מהחברות וספקיות התוכן של הכבלים בסכומים לא מבוטלים.

הפעם האחרונה שבה חברות הכבלים הקפיאו תשלומים לספקים היתה בתקופה שקדמה למשבר שהוביל לבסוף לקריסת חברת תבל לפני 4 שנים. כעת, יום אחרי שמנכ"ל החברה, רם בלינקוב, הודיע על עזיבתו את הכבלים - חוזרות חברות הכבלים למצב בו הן נאלצות להקפיא תשלומים לספקים, הגם שמדובר בחודש אחד.

ההשקעה בתוכן בחברות הכבלים לא קטנה בשנתיים האחרונות ונותרה על רמה של כ-37% מסך ההכנסות. ב-2005 הסתכמה ההשקעה ביותר מ-700 מיליון שקל. מאז אמצע 2002 נפתחו הסכמי תוכן ומחירם הוזל. ההוצאה של החברות על תוכן גדלה בין השנים 1999 ל-2002 ביותר מ-200%, ובשיעור מתוך סך ההכנסות הגיעו חברות הכבלים מרמה של כ-17% ב-1998 לשיא של 49% במהלך 2002. פתיחת ההסכמים, בשילוב תהליך ההתייעלות של חברות הכבלים, כחלק מהאישור שניתן להן לשתף פעולה בתחום התוכן והשיווק, הובילו את החברות לשיפור משמעותי בשורות הדו"ח. אלא שבשנתיים האחרונות, בהן איבדו הכבלים כ-60 אלף מנויים, נותרו עלויות התוכן על כ-37% מהכנסות הכבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully