וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן פנתה לעליון בבקשה לעכב מיזוג דור-אלון וסונול

שרון קדמי

11.4.2006 / 16:35

הממונה על ההגבלים: בפסק הדין נפלו טעויות מהותיות שעלולות לשנות את המוסכמות היסודיות בעניין המיזוגים


רשות ההגבלים העסקיים לא מוותרת ופונה לבית המשפט העליון בבקשה דחופה לעיכוב הביצוע של פסק הדין של בית הדין להגבלים מתחילת השבוע, שאישר את מיזוג החברות דור-אלון וסונול. הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, טענה בבקשה כי בפסק הדין נפלו טעויות מהותיות שעלולות לשנות את המוסכמות היסודיות בעניין המיזוגים בכלל ולהשפיע על התחרות בענף משק הדלק בפרט. השבוע כאמור, החליט בית הדין להגבלים עסקיים לאשר את המיזוג בין החברות, זאת בניגוד לעמדת הרשות להגבליים עסקיים.

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה כי לאחר פגרת חג הפסח תגיש ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין. הממונה טוענת, כי אם לא יעוכב הביצוע, לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו ויש למנוע נזק לאינטרס הציבורי.

בית הדין להגבלים עסקיים דחה אתמול את בקשת רשות ההגבלים העסקיים לעכב את ביצוע המיזוג בין דור אלון לסונול, עד לדיון בערעור הרשות לגבי האישור. בית הדין טען בנימוקי הדחייה כי אין יסוד לחשש מהעלאת מחירים מיידית כתוצאה מביצוע המיזוג, כפי שטענה הרשות.

עוד ציין בית הדין כי המיזוג נבחן ביסודיות ואם יבוצע, סיכוניו יאוזנו על ידי תנאים שהועמדו לביצוע. בחינת שיקולי מאזן הנוחות מעלה כי במקרה של עיכוב, הנזק לדור אלון ולסונול יהיה גדול ומשמעותי יותר מהנזק לציבור הנטען על ידי בא כוח הממונה.

לאור זאת, קיבל בית הדין את ערעורן של שתי החברות על החלטת הרשות להגבלים שלא לאשר את המיזוג. בכך איפשר לדור-אלון ולסונול ליהפך לחברת הדלק הגדולה בישראל. המיזוג הותנה בכך שלחברה הממוזגת יהיה אסור להתמודד על בית הזיקוק באשדוד; כמו כן יהיה עליה למכור 25 תחנות באזורי התחרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully