וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת אילנות דיסקונט

רם דגן

11.4.2006 / 17:34

דיסקונט נאלץ להפחית את המחיר המקורי בכ-45 מיליון שקל. כלל תרכוש את קרנות הנאמנות דרך זרוע הפיננסים שלה, כלל-פיננסים

חמישה חודשים לאחר הסיכום הראשוני, השלימו היום כלל-ביטוח ובנק דיסקונט את עסקת הקרנות והקופות. כלל תרכוש את קרנות הנאמנות דרך זרוע הפיננסים שלה, כלל-פיננסים. דיסקונט נאלץ להפחית את המחיר המקורי של העסקה בכ-45 מיליון שקל. ההנחה במחיר על אילנות מורכבת מכמה סעיפים. ראשית, כלל תשלם לבנק 580 מיליון שקל - 20 מיליון שקל פחות מהסכום המקורי. בנוסף, סיכמו הצדדים על שינויים נוספים בהסכם שהשווי המיידי שלהם מגיע לכ-25 מיליון שקל. דיסקונט נאלץ להפחית את המחיר, לאחר שמאז שסיכמו הצדדים על העסקה פחתו נכסיה של אילנות דיסקונט ב-1.4 מיליון שקל ל-13.2 מיליארד שקל.

בניגוד להסכם המקורי, התחייבה כלל לרכוש מדיסקונט שירותי תפעול רק למשך שנתיים ולא למשך חמש שנים. כלל תוכל להפסיק לרכוש את השירותים בהודעה של שנה מראש. העלות השנתית של שירותי התפעול מוערכת בכ-3 מיליון שקל בשנה. בנוסף, סוכם כי רווחיה של אילנות ייזקפו לכלל כבר מתחילת השנה, מה שאמור להוסיף לכלל 16 מיליון שקל נוספים.

שינוי משמעותי נוסף הוא ההסכם בנוגע לשירותי הברוקראז'. לפי ההסכם המקורי, התחייבה כלל לרכוש את כל השירותים מדיסקונט. לאחר השינוי, תהיה חברת הביטוח מחויבת לרכוש רק 50% משירותי הברוקראז'. עלות שירותי הברוקראז' במונחים שנתיים, מוערכת ב-8 מיליון שקל. בנוסף קיבלה כלל את הזכות להשתמש במשך חמש שנים בשם אילנות-דיסקונט.

זרוע הפיננסים של כלל-ביטוח, כלל-פיננסים, סיימה את 2005 עם רווח של 50 מיליון שקל, צמיחה של כ-50% לעומת רווחי 2005. בנוסף לקרנות הנאמנות, צפויה החברה להשלים את רכישת קופות הגמל של דיסקונט תוך כחודש וחצי. לאחר עסקת אילנות תנהל כלל-פיננסים כ-41 מיליארד שקל. היעד של החברה שמנוהלת על ידי שוקי אברמוביץ', הוא להגיע לרווח תלת ספרתי תוך מספר שנים.

שלמה זהר, יו"ר דירקטוריון דיסקונט, אמר כי: "העסקה טובה מאד גם לדיסקונט וגם לרוכשים. היא מסיימת תהליך שכלל מגעים מאז נובמבר 2005 ויוצרת נקודת זינוק לבנק ביישום האסטרטגיות שלו. אילנות דיסקונט היא חברה מעולה שדיסקונט הרוויחה ממנה שנים רבות. אני מאחל לרוכשים שיצליחו להמשיך ולטפח אותה גם בעתיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully