וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שבוע המסחר המקוצר הסתיים בעליות

13.4.2006 / 23:40

הנאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 2,326 נקודות. הדאו רשם עלייה של 0.1% לרמה של 11,136 נקודות

מגזר הטכנולוגיה הוביל את העליות בבורסות וול סטריט ביום האחרון של שבוע המסחר המקוצר. מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 2,326 נקודות, אולם ירד ב-0.6% בסיכום שבועי; מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.1% לרמה של 11,136 נקודות, והשלים בכך עלייה שבועית בשיעור דומה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב0.06% לרמה של 5.036% - זו הפעם הראשונה שהתשואה עולה מעל לרמה של 5% מאז יוני 2002. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת יום השישי שלפני חג הפסחא (Good Friday).

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בחודש מאי נסגרו במחיר של 69.32 דולר לחבית, עלייה של 70 סנט או 1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-2.9%.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר פורסם היום, עלה בחודש אפריל לרמה של 89.2 לעומת 88.9 במארס - עלייה חודשית שלישית ברציפות. עם זאת, העלייה היתה מתונה במעט מתחזיות הכלכלנים לכך שהמדד יעלה לרמה של 89.3.

עוד בחזית המקרו: המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו ב-0.6% בחודש מארס, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים שצפו גידול של 0.4%. בניכוי מכירות רכב, גדלו המכירות הקמעוניות ב-0.4% - מעט פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.5%. נתוני המכירות הקמעוניות לחודש פברואר תוקנו כלפי מעלה לירידה של 0.8% לעומת ירידה של 1.4% שעליה דווח במקור.

טבע, אשר נסחרה בתחילת השבוע בשפל של חמישה חודשים, המשיכה להתאושש גם היום אולם לא הצליחה להיסגר מעל לרמה של 40 דולר למניה. המניה עלתה ב-1.5% למחיר של 39.9 דולר. האנליסטית יסכה ארז, מבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, הגדירה השבוע את הירידות בטבע כ"רעשי רקע לטווח קצר", וציינה כי סבלנות מצד המשקיעים תשתלם בסופו של דבר.

יצרנית התרופות ההודית ד"ר רדי הודיעה היום כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק הגירסה הגנרית לתרופת אלגרה (Allegra) לטיפול בתסמיני נזלת אלרגית עונתית ובמחלות עור כרוניות, מתוצרת סנופי-אוונטיס. ד"ר רדי הפכה בכך לחברה השלישית שמקבלת אישור זה, לאחר טבע וחברת התרופות האמריקאית באר פארמסוטיקלס, החלו בשיווק הגירסה הגנרית לתרופה כבר בחודש ספטמבר.

אתמול הודיעה טבע כי ה-FDA דחה את תביעת חברת אפוטקס למנוע מטבע מלזכות בבלעדיות של שישה חודשים בשיווק גירסה גנרית לתרופת Pravachol, אשר מכירותיה השנתיות מסתכמות בכ-1.2 מיליארד דולר. טבע מצפה לקבל אישור סופי לשיווק התרופה בארה"ב ב-20 באפריל, כאשר יפוג הפטנט עליה. בנוסף, קיבלה אתמול טבע אישור סופי לשווק בארה"ב גירסה גנרית לזריקת Novantrone מתוצרת סרונו, המיועדת להקלה בכאבים אצל חולי סרטן. מכירות התרופה המקורית של סרונו, ירדו אשתקד ב-28% ל-23.2 מיליון דולר.

סנדיסק (סימול SNDK), יצרנית שבבי הזיכרון האמריקאית שנוסדה על ידי הישראלי אלי הררי ושעל צירופה למדד S&P 500 הודיעה אתמול חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס, עלתה בכ-4% בעקבות דיווח של אתר TheDeal.com כי שכרה את שירות מורגן סטנלי כדי לבחון אפשרות להגיש הצעת רכש עוינת למתחרתה לקסאר.

לקסאר עומדת בפני מכירתה ליצרנית השבבים האמריקאית מיקרון (סימול MU) בעסקת מניות ששווייה כ-700 מיליון דולר. עם זאת, העסקה נתקלה בהתנגדות המיליארדר קרל אייקאן, אשר עומד בראש קבוצת משקיעים המחזיקה ב-6% ממניות לקסאר. הקבוצה עשויה להתנגד למיזוג, אם תיווכח כי אינו משקף לדעתה את שווייה האמיתי של לקסאר. סנדיסק היא מתחרתה הגדולה של לקסאר בכל שווקיה העיקריים של האחרונה - המתמחה בפיתוח כרטיסי זיכרון למצלמות דיגיטליות, דיסק און קי ושבבי הזיכרון לנגני MP3.

אם סיסטמס הישראלית, המתחרה בלקסאר בעיקר בשוק הדיסק און קי, הצליחה היום לפרוץ את רמת 30 הדולרים, זו הפעם הראשונה מאז פרסום דו"חות הרבעון הרביעי והתחזיות לרבעון הראשון של החברה בסוף ינואר. המניה עלתה ב-2.9% למחיר של 30.6 דולר.

עוד בלטו בין הישראליות: קומברס שעלתה ב-0.7% למחיר של 24.2 דולר; וארוטק אשר הוסיפה 2.8% במחזור כפול מהרגיל.

נייס התממשה ב-1.2% למחיר של 47.8 דולר, לאחר עלייה של 3.4% שרשמה אתמול. זאת לאחר שהשלימה מימוש דו-חודשי של 14.1% לשפל של ארבע חודשים, מאז שטיפסה בפברואר לשיא של חמש שנים וחצי.

פורום וול סטריט מונחה ע"י יוסי כהן. המנחה הוא פעיל בשוק ההון, מחזיק או עשוי להחזיק במניות וניירות ערך, לרבות אלה המוזכרים בפורום או בכתבה. אין לראות בפורום זה ובנאמר בו ע"י מי מהצדדים משום המלצה לרכישה, מכירה או ביצוע פעולה בנייר ערך כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully