וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקו המגעים להנפקת אג"ח של כור לקבוצת שרם

הארץ

17.7.2001 / 7:34

על פי הפרסומים ההנפקה הנה אמצעי להזרמת הון לכור, נוכח קשיי הקונצרן; מקורבים: "לא הוגשה כל הצעה ולא התבקשה כל תגובה"

אורה קורן

המגעים להנפקת אג"ח להמרה על ידי בעלי קונצרן כור לחברת פועלים השקעות , מקבוצת שרם פודים קלנר הופסקו, לאחר השיחה הראשונה בה הועלה רעיון העסקה - כך אמרו מקורבים למגעים. לדבריהם, מאז שפורסמה הידיעה בעניין לפני מספר שבועות, לא התנהלו כל מגעים בין הצדדים.

על פי פרסומים בתקשורת, שגובו בהודעה לבורסה של פועלים השקעות, התקיימו מגעים ראשונים לבחינת האפשרות להנפקת אג"ח להמרה לפועלים על ידי כור. זאת, כאמצעי להזרמת הון לכור, נוכח קשיי הקונצרן.

לפי ההערכות, היקפה של העסקה נאמד ב-100 מיליון דולר לפועלים השקעות, עם אפשרות לצירוף משקיעים נוספים בכ-50 מיליון דולר באמצעות אג"ח להמרה.

"מדובר ברעיון בלבד שעלה בשיחה בין יו"ר שרפ"ק, איציק שרם, לנשיא כור, יונתן קולבר", אמרו המקורבים. "לא הוגשה כל הצעה ולא התבקשה כל תגובה". המקורבים העריכו כי מדובר ברעיון שכלל לא יקרום עור וגידים.

לדבריהם, מכיוון שלא התקיימו מגעי המשך, בנק הפועלים - המחזיק כ-20% ממניות כור - לא הביע התנגדות לעסקה. זאת בניגוד לפרסומים קודמים, לפיהם הבנק התנגד לעסקה. לפי המקורבים, הבנק יקבע בעתיד את עמדתו בסוגיות אלה לפי שווי העסקה. "במחיר של 9 דולר למניה הבנק לא יסכים להמרת המניות ובמחיר של 15 דולר כן". בנק הפועלים עצמו מעוניין למכור אחזקותיו בכור לפי שווי מניה הגבוה מ-10 דולר. כיום נסחרת מניית כור לפי שווי של 6.37 דולר.

מכור נמסר בתגובה כי "הנהלת החברה מעולם לא הודיעה כי היא נמצאת במו"מ בעניין האג"ח, לכן את השאלה אין להפנות אליה כלל". משרפ"ק נמסר בתגובה כי ממועד פרסום ההודעה לבורסה, לא חל שינוי במצב המגעים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully