וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הקמעונות ההולנדית אהולד רכשה את יתרת מניות המכולת המקוונת Peapod

דפנה מאור

17.7.2001 / 9:22

הרכישה - לפי שווי של 83 מ' ד' - כללה פרמיה של 72% על מחיר הסגירה של Peapod שלשום; Peapod תימחק מהמסחר

המכולת המקוונת Peapod (סימול PPOD) נרכשה בשלמותה על ידי רשת הקמעונות ההולנדית אהולד. בכך מגיע לשיא תהליך של ניעור וקונסולידציה בתחום מכירת המצרכים ברשת, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה מתחרתה של פיפוד, Webvan (סימול WBVN), על סגירתה. עם השלמת העסקה צפויה פיפוד להימחק מהמסחר בנאסד"ק.

אהולד, רשת הסופרמרקטים השלישית בגודלה בעולם, רכשה את יתרת מניותיה של פיפוד - 42% - תמורת 35 מיליון דולר או 2.15 דולרים למניה - מחיר הגבוה ב-72% משער הסגירה של מניות פיפוד שלשום - ולפי שווי של 83 מיליון דולר. בעקבות הכרזת העסקה זינקה מניית פיפוד ב-68% במסחר בוול סטריט. השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי.

פיפוד היא אחת מהוותיקות בתחום: היא הונפקה במהלך 1997 ונסחרה בשיא, מיד לאחר ההנפקה ושוב במהלך 1999, בשווי שוק של 271 מיליון דולר. פיפוד, שמשרתת 120 אלף לקוחות באזורים עירוניים שונים בארה"ב - כולל ניו יורק ובוסטון - רשמה מכירות של 93 מיליון דולר בשנת 2000 ו-25 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2001, עם הפסד של 17.7 מיליון דולר. החברה צופה להגיע לרווחיות ב-2003.

פיפוד הצליחה לשרוד במקום שבו כשלו מתחרותיה הגדולות ביותר. בשבוע שעבר הודיעה Webvan על סגירתה והגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל. Webvan נפלה משווי שוק של 14 מיליארד דולר בשיאה לשווי של 29 מיליון דולר ביום ההודעה על הסגירה. היא גייסה יותר ממיליארד דולר ממשקיעים גדולים ומבוססים כמו בנצ'מרק קפיטל ואמזון .

בשבוע שעבר נסגרה גם החברה הפרטית HomeRuns.com, הפועלת באותו תחום.

צירופה של פיפוד לרשת קמעונות "אמיתית" נחשב לפיתרון בר הקיימא היחידי היום עבור סוג זה של חברות. מתחרתה הבריטית של אהולד, טסקו, רכשה השנה 35% מ-GroceryWorks.com האמריקאית. אהולד אמרה כי תאפשר לפיפוד להמשיך לפעול באופן עצמאי, וכי לא תקצץ את כוח האדם שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully