וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבות תובעת את 3com ושמעוני פינקלשטיין בגין הפרת סימן מסחר והפרת זכויות יוצרים

אמיר הלמר

17.7.2001 / 11:42

טוענת כי הנתבעים עשו שימוש באוגדני החקיקה שלה במודעת פרסומת בביטאון לשכת עורכי הדין ללא רשותה ותוך פגיעה בה; מבקשת צו מניעה ו-480 אלף שקל

חברת מחשבות, המייצרת, בין היתר, אוגדני חקיקה לציבור עורכי הדין, הגישה אתמול תביעה כנגד 3com - יצרנית מחשב כף היד הפאלם - ומשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין, בטענה כי הנתבעים הפרו את זכויות היוצרים של מחשבות באוגדניה ופגעו בסימנה המסחרי.

מחשבות, באמצעות עוה"ד יעקב וחנה קלדרון, טוענת כי בחודש יוני 2001 פורסמה בביטאון לשכת עורכי הדין בישראל "עורך הדין", מודעה, בגודל של עמוד שלם, של מחשב כף יד מתוצרת 3com, שהוחלט לאחרונה לפרסמו כמוצר שמותאמות לו תוכנות של חוקים ותוכנות ניהול לעורכי דין.

המודעה, טוענת התובעת, כללה צילום של מחשב הפאלם מונח על כף אחת של מאזני אלת הצדק, וצילום של שלושה מאוגדני החקיקה של התובעת, נשוא התובענה, המונחים על כף המאזניים השנייה של מאזני הצדק, באופן ששתי כפות המאזניים מאוזנות.

התובעת מוסיפה כי על גבי הפרסום המפר, לטענתה, מופיע הכיתוב: "ומהיום, החוקים על הפאלם שלכם", במטרה להטעות את המשתמש באוגדני החקיקה של התובעת לחשוב שהנתבעת החלה לשווק את אוגדניה כקבצי מחשב באמצעות הפאלם, ובמטרה נוספת להציג את אוגדני החקיקה כאמצעי עזר מיושן אשר עבר מן העולם.

התובעת טוענת כי בעשות הנתבעים שימוש במוצריה על סממניהם המזהים, תוך שהיא מודעת לקיום המוניטין של אוגדני החקיקה שלה, וללא היתר מטעמה, הפרה הנתבעת את זכויותיה באוגדנים בחוסר תום לב.

הנתבעים, טוענת התובעת, נקטו בדרך בלתי לגיטימית של חדירה לשוק והשתמשו במוניטין, במוצרים, בהרכבי הצבעים והכיתוב המדויק של התובעת על מנת שאלו ישמשו להם "קרש קפיצה" נוח לקידום מוצריהן מבלי שקיבלו לכך רשות.

התובעת טוענת כי מעשי הנתבעים גרמו לה נזק גדול שטרם התגבש כולו, ולפיכך היא מעמידה את סכום התובענה לצורכי אגרה על 480 אלף שקל. כמו כן מבקשת התובעת מביהמ"ש כי יוציא כנגד הנתבעים צו מניעה קבוע האוסר עליהם לעשות שימוש במוצריה של התובעת ולפרסם את מוצריהם באמצעות מוצרים של התובעת. טרם הוגש כתב הגנה (א' 2102/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully