וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפיגוע מיתן את עליות השערים ל-0.2%

טל לוי

17.4.2006 / 14:43

אפריקה ישראל איבדה 3.3%. אורמת עלתה ב-1.8% בשל עליית מחירי הנפט. מניית הפועלים הוסיפה 1.7%

הדיווח על פיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב ברחוב נווה שאנן, מיתן את עליות השערים של עד 0.6% שנרשמו במהלך היום. מדד המעו"ף הוסיף 0.2% וננעל ברמה של 843.74, נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.3% וננעל ב-869.93 נקודות. התל-טק 15 איבד 0.3%. בשוק הסולידי נרשמה יציבות באפיק השקלי לצד עלייה של עד 0.4% באפיקים הצמודים. מחזורי המסחר הסתכמו ב-720 מיליון שקל.

על על אף שמבחינה סטטיסטית נוטים המדדים לעלות בימי חול המועד, נרשמו אתמול דווקא ירידות בשיעור של עד 0.5%. מחזורי המסחר הנמוכים בחול המועד גורמים למסחר להיות תנודתי, כיוון שכל תנועה משפיעה על המדד באופן חזק יותר בהשוואה למסחר במחזור גבוה. בדומה לאתמול, ננעל היום המסחר ב-14:30 בשל חול המועד.

בין הנתונים החדשים שנכנסו למערכת, ניתן למנות את החששות מהמשך העלאות הריבית השקלית לטווח הקצר - ריבית נטולת סיכון שמציעים הבנקים ואשר עשויה לגרום למשקיעים לצאת מן הבורסה לטובת השקעה באפיק זה. ביום שישי פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס שהיה גבוה והסתכם ב-0.3%. זאת, בהמשך למדד חודש פברואר שהיה גבוה אף הוא והסתכם ב-0.6%. בלידר שוקי הון העריכו אתמול, כי האינפלציה ב-2006 תסתכם ב-3.3%, כלומר - חריגה מיעד האינפלציה של הממשלה שעומד על 3%-1%.

הסיפור הגדול של היום שייך ככל הנראה למניית אפריקה ישראל שגרמה למשקיעים רבים לחייך עם תשואה של 60% מתחילת השנה, מרביתם בזינוק מטאורי רצוף מאז אמצע פברואר. אפריקה ישראל החלה לפתע לצנוח ביותר מ-3% תוך שהיא מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה, 105 מיליון שקל, אולם לאחר מספר דקות שבה והתייצבה. ההערכה היא שאחד המשקיעים מכר חבילת מניות גדולה בשווי של כ-10 מיליון שקל, ואליו הצטרפו כמה משקיעים נוספים. מכירה זו שביצעו המשקיעים נתנה ככל הנראה את האות, שכן המסחר היציב במניה הפך לירידות שערים ובסופו של יום איבדה המניה 3.3%.

האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים, אשר הציב למנייה מחיר יעד של 260 שקל - מחיר המניה כעת, בדומה למחיר בו החלה צניחת המניה היום - אמר לפני זמן קצר כי "אינו רואה כרגע סיבה לעלות את מחיר היעד של המניה". אפריקה ישראל החלה לרכז עניין גם בקרב המשקיעים הזרים, אשר רואים בהשקעה בה גם השקעה בשוק הנדל"ן המתעורר ברוסיה באמצעות רכישות, וכן ביצוע עבודות יזמות קבלנית.

טבע, שסגרה אתמול את פער הארביטראז' שצברה בימי המסחר האחרונים בוול סטריט (2%), סיימה בירידה של 0.1%. טבע סובלת מחולשה גם במסחר מעבר לים, והיא נסחרת תמורת 39.9 דולר לעומת 43 דולר בפתיחת השנה.

מחירה של מניית טבע אומנם נקבע בחו"ל (שם עיקר המסחר במניה), אולם במישור המקומי, מושפעת המניה גם משערו של הדולר שנע סביב 4.70 שקלים בפברואר ומארס, ועומד בימים אלה על 4.60 שקלים בלבד. שערו הנמוך של הדולר מוריד עוד יותר את מחירה המקומי של מניית טבע בשל ה"תרגום" שעובר מחיר המניה לשקלים.

מניות שני הבנקים הגדולים, שסבלו מחולשה בתחילת החודש, ממשיכות להתאושש גם היום: הפועלים הוסיפה 1.7% ולאומי עלתה 0.2%.

מחירי הנפט ההולכים ועולים השפיעו לחיוב על מניית אורמת, הפועלת בתחום האנרגיה החלופית ואשר הוסיפה 1.8%. מחיר הנפט הגולמי זינק הבוקר ל-70 דולר לחבית, לראשונה מזה שבעה חודשים וחצי, בהמשך לעליות שרשם בשבוע שעבר עקב המתיחות בין איראן לארה"ב. במהלך המסחר מחוץ לשעות הפתיחה הרגילות בבורסת הסחורות של ניו יורק, נגע מחיר הנפט מסוג טקסס מתוק במחיר של 70 דולר לחבית, ונסוג קמעה אחרי כן ל-69.87 דולר לחבית. במסחר בנפט מסוג ברנט נרשמת עלייה לרמת שיא היסטורית של 71.40 דולר לחבית.

אי.די.בי הוסיפה 0.5%. הבוקר פורסם ב-TheMarker, כי הנפקת חברת GVT בברזיל (בה אוחזת אי.די.בי 16.5%) עשויה להניב לחברה רווח הון של מאות מיליוני שקלים. דיסקונט השקעות האוחזת גם היא ב-16.5% (ואשר נשלטת בידי אי.די.בי) הוסיפה 1.5%. GVT עוסקת בשירותי תקשורת קולית ואינטרנט בפס רחב בברזיל.

איתוראן, העוסקת באיתור ומיגון כלי רכב, הוסיפה 3.4%. החברה הבת טלמטיקס הודיעה על הזמנה ראשונית של ציוד קצה מלקוח סיני בהיקף של מעל 2 מיליון דולר, שיסופק במהלך 2006 בבייג'ין. מדובר בלקוח שכבר פרש את מערכות החברה בסין בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully