וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפיק חלבי הורשע ב"התנהגות העלולה לפגוע בתדמיתה של רשות השידור" בפרשת תשדירי הבחירות של ש"ס

רוני קורן-דינר

17.7.2001 / 17:54

זוכה מאשמות השתתפות בתעמולת בחירות וניגוד עניינים; גזר הדין יינתן מחר

בית הדין המשמעתי של רשות השידור נתן היום את הכרעתו בעניינו של רפיק חלבי, ראש חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, בפרשת תשדירי הבחירות של ש"ס בבחירות 1996.

חלבי הורשע לבסוף בסעיף אחד בלבד, והוא "התנהגות העלולה לפגוע בתדמיתה של רשות השידור, בביצוע מעשה שהיה בו משום יצירת מראית עין של זיקה פוליטית הפוגעת באמון הציבור ברשות השידור הממלכתית האמורה לשרת את הציבור באובייקטיוויות".

חלבי נחשד שבמהלך מערכת הבחירות בשנת 1996 סייע לש"ס בתשדירי התעמולה שלה, עזר בתרגום התשדירים לערבית, השתמש בחומרים מארכיון רשות השידור, וכן הדליף את תוצאות המדגם הטלוויזיוני לאריה דרעי, עימו היה בקשרי ידידות.

חלבי הועמד לדין משמעתי בהמלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. זאת, לאחר שהמשטרה המליצה להגיש נגדו כתב אישום פלילי, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, סגרה את התיק מחוסר ראיות. מנכ"ל רשות השידור, אורי פורת, סירב לנקוט בצעדים כלשהם נגד חלבי, אך נאלץ לפעול בהתאם להמלצת רובינשטיין.

בית הדין המשמעתי קבע כי חלבי לא סייע לנציג מפלגת ש"ס בתרגום מעברית לערבית, שיש בו משום "בניית תשדיר", אלא תירגם כמה קטעי ארכיון מערבית לעברית - מעשה של "הבהרה והסברה" - בעוד שידע שמדובר בקטעים עבור תשדיר בחירות. עוד קבע בית הדין כי חלבי השיג קלטת עם מוסיקת רקע מתאימה לתשדיר, ומסר אותה לנציג המפלגה.

במעשים אלה של חלבי בנסיבות העניין נקבע כי הייתה לפחות מראית עין של זיקה פוליטית בינו לבין תשדיר המתייחס למפלגה פוליטית שהתמודדה בבחירות. חלבי זוכה מאשמת ניגוד עניינים ומאשמת השתתפות פעילה בתעמולה פומבית לבחירות.

גזר הדין בעניין חלבי יינתן מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully