וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שברה שיאים במחזור ענק

עומר שרביט

20.4.2006 / 18:04

המשקיעים הזרים הגדילו חשיפה במניות החביבות עליהם ומחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל. המעו"ף זינק ב-1.5%

לאחר הפוגה בת יומיים, הבורסה בתל אביב חזרה היום לפעילות בעליות שערים חדות והמדדים המובילים שברו שיאים: המעו"ף עלה ב-1.5% ל-856 נקודות ושבר את שיא כל הזמנים, שנקבע בתחילת השנה על 852.3 נקודות.

מדד תל אביב 100 שבר שיא גם הוא והתחזק ב-1.1% ל-879.9 נקודות. על רקע פערים שליליים ודו"ח פושר של אינטל בוול סטריט, מדד תל טק פתח בירידות שערים שהתמתנו במהלך היום לירידה של 0.6% בלבד.

מחזור המסחר היה גבוה והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל, דבר שמעיד על פעילות מוגברת של משקיעים זרים. בסיכום שלושת ימי המסחר של השבוע, המעו"ף עלה ב-1.2% ומדד תל אביב 100 הוסיף 1.1% כאשר ביום שני עוד היה חשש מהסלמה בטחונית בעקבות הפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב.

האגרסיוויות של הזרים בדחיפת השוק כלפי, מעלה מצאה את ביטויה במניות החביבות עליהם, שריכזו היום מחזורים גבוהים: מניית הפועלים זינקה בשיעור גבוה של 4.1% במחזור של כ-190 מיליון שקל, לאומי טיפסה ב-3.4% במחזור של 113 מיליון שקל ודיסקונט עלתה בשיעור חריג יחסית של יותר מ-5%.

ההמראה של השוק התרחשה למרות הירידה החדה של טבע, שגררה פער ארביטראז' שלילי מהבוקר וננעלה בירידה של יותר מ-2.4%. המשקל האפקטיווי של טבע במעו"ף הוא 9.5% ויש להניח שאם היא היתה עולה בשיעור דומה לשוק כולו לפחות, המדדים היו נהנים מעוד 0.5%. ידיעה חיובית של טבע, על כך שבית משפט בארה"ב דחה תביעה לביטול הבלעדיות שלה על פרבקול, לא מיתנה את הירידה במניה.

מניה כבדה נוספת שהכבידה על השוק, היתה כי"ל שאף היא תופסת משקל של 9.5% מהשוק, וחתמה את השבוע בירידה של 2%.


המגמה בתל אביב תאמה את המגמה בוול סטריט, שמפגינה עצמה למרות שיא של כל הזמנים במחיר הנפט.

במיין סטריט (הבורסה של האג"ח בארה"ב), התשואה על האג"ח הממשלתיות הארוכות שוב חצתה אתמול את רף ה-5% והשוק הסולידי המקומי נסחר במגמה מעורבת, כאשר השחר הארוך עלה ב-0.08% והגליל הארוך ירד ב-0.5%.

בנוסף לזרים שתידלקו את השוק, קבוצת אי.די.בי נתנה רוח גבית משמעותית אף היא: בשעות הצהריים פורסם כי הקבוצה מתכננת להנפיק את חברת התקשורת הברזילאית שבה היא מחזיקה - GVT - לפי שווי של כמיליארד דולר. רווחי ההון שעשויים להגיע בעקבות הנפקה שכזו, הביאו לעליות חדות בארבע מניות הקבוצה, שתופסות משקל של כ-5.5% במדד המעו"ף: אי.די.בי אחזקות, פיתוח ודסק"ש עלו ב-5% עד 6.5% בהתאמה וכלל תעשיות הוסיפה 1.2%.

'פצצת האנרגיה' של קבוצת דלק - דלק USA - תרמה אף היא לעליות החדות: מניית קבוצת דלק עלתה ב-3.8% על רקע הידיעה כי דלק USA צפויה לגייס כ-150 מיליון דולר בוול סטריט לפי שווי של 790-692 מיליון דולר. החברה תונפק ב-NYSE, והסימול שהיא בחרה בו הוא DK, שהיה שייך בעבר לחברת האופנה של דונה קארן, אשר כבר אינה חברה ציבורית. השותפות דלק קידוחים סיימה בעלייה של 2.3%, על רקע הידיעה שפורסמה ב-The Marker לפיה קבוצת דלק תמכור חלק מאחזקותיה בשותפות ים תטיס כדי להתמודד במכרז בז"ן הדרומי, על רכישת בתי הזיקוק באשדוד.

TMC name="taStocks">מבטח שמיר ננעלה בירידה של 0.1% בצל השקעה בהיקף של 6 מיליון דולר שביצעה בחברת מיקרו היט. ההשקעה של מבטח שמיר נעשתה לפי שווי של 150 מיליון דולר. מיקרו היט מספקת מוצרים חימום מים לתעשיית הרכב, ובין המשקיעים בה: קרן ההון סיכון אינפיניטי וליאון רקנאטי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully