וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה היכתה את התחזיות

20.4.2006 / 13:50

רשמה גידול של 22% ברווח הנקי ו-28% בהכנסות. נתח השוק שלה גדל ל-35%


נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, רשמה רבעון מצוין, הודות למכירת טלפונים זולים בשווקים מתפתחים כמו הודו וסין. נוקיה רשמה רווח נקי של 1.05 מיליארד יורו (1.29 מיליארד דולר), גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה. הרווח למניה היה 0.25 יורו, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 0.21 יורו למניה, ולצמיחה של 17% ברווח הנקי. הרווח התפעולי צמח ב-22% ל-1.37 מיליארד יורו. הרווחיות התפעולית ירדה בשיעור מתון ל-14.4% מ-15.1%.

נוקיה גרפה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 9.507 מיליארד יורו, עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל, וגם בכך עלתה על ציפיות השוק. החברה, האחראית למכירות של כשליש מהטלפונים הסלולריים בעולם, צופה מכירות של 914 מיליון יחידות השנה בכלל התעשייה.

מכירות טלפונים סלולריים הכניסו לנוקיה 5.87 מיליארד יורו, עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה, בין היתר בזכות גידול של 40% במכירות במונחי יחידות, סך של 75.1 מיליון (אם כי לעומת הרבעון הרביעי, שהוא עונת החגים הנוצריים, נרשמה ירידה של 10% במספר היחידות שנמכרו). נתח השוק שלה, לפי הערכותיה, היה 35%, עלייה של 1% מהרבעון הרביעי ועלייה של 3% מהתקופה המקבילה.

נוקיה, ובדומה לה גם המתחרה מוטורולה, קצרו ברבעון הנוכחי ובקודם פירות מהשקעתן הרבה בייצור טלפונים סלולריים זולים ופשוטים (low-end), מכיוון שמכירת טלפונים במחיר נמוך מ-60 דולר לשווקים מתפתחים, כגון הודו וסין, הפכה למנוע הצמיחה העיקרי של תעשיית הסלולר.

נוקיה החלה להתמקד בדגמים הזולים יותר לפני שנתיים, ותפסה את ההובלה בשוק ההודי ובשוק הסיני. לאחרונה, היא מתמודדת עם תחרות קשה מצד מוטורולה, יריבתה האמריקאית. מוטורולה החלה לייצר בהודו את מכשיר ה-C115, הנמכר ב-40 דולר, 15 דולר פחות מהמודל הזול של נוקיה במדינה. הפרש זה במחירים עלה לנוקיה בהפסד מכירות של 3-2 מיליון טלפונים סלולריים ברבעון הראשון, על פי הערכה של מריל לינץ'.

תחזיות נוקיה לרבעון השני מעודדות אף הן: נוקיה צופה לשמור על נתח השוק שלה, אם כי המחיר הממוצע ליחידה צפוי לרדת, בשל המשך הגידול בביקוש בשווקים המתפתחים, וגורמים תחרותיים. בתחום הציוד לרשתות צופה החברה להמשיך לרשום צמיחה מתונה, לדבריה.

בבחינת החלוקה הגיאוגרפית, מפתיע לגלות כי השוק בו צמחו המכירות במונחי יחידות במהירות הרבה ביותר הוא צפון אמריקה, עם 95% צמיחה. אולם שוק זה קטן בהיקפו ביחס לאחרים מפני שבארה"ב התקן המקובל לרשתות סלולר איננו תקן ה-GSM האירופי בו מתמחה נוקיה. אירופה היא עדיין השוק הגדול ביותר, שבו נרשמה צמיחה של 17% במכירות, אולם אזור אסיה-פסיפיק מזנב בו עם 22% מכלל המכירות במונחי יחידות, וצמיחה של 55%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully