וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה חדה ברווחי מו"לי העיתונות הגדולים עקב החולשה בפרסום ברבעון השני

יהודה שויצר

17.7.2001 / 21:36

גאנט, המו"ל הגדול בארה"ב, דיווח על ירידה של 12% ברווח הנקי; רווחי Knight Ridder נפלו ב-33%

רווחי מו"לי העיתונות הגדולים בארה"ב נפלו ברבעון השני על רקע המשך החולשה בענף הפרסום. היום דיווחו המו"ל הגדול בארה"ב, גאנט, המו"ל השני בגודלו, Knight Ridder, ומדיה ג'נרל על ירידה חדה ברווחיהם לרבעון השני.

גאנט, המו"ל של העיתון הנמכר ביותר בארה"ב, "USA Today" ו-99 עיתונים נוספים, דיווח על ירידה של 12% ברווח הנקי, שהסתכם ב-233 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. המו"ל, שדיווח ברבעון הראשון על ירידה של 82% ברווח, ציין כי למרות החולשה המכירות צמחו ב-12% והסתכמו ב-1.63 מיליארד דולר.

מנכ"ל החברה, דאגלס מקורקינדייל, העריך כי ההכנסות מפרסום ימשיכו להידרדר גם ברבעון השלישי. "אם הנתונים ימשיכו להיות כפי שמסתמן, יהיה לנו קשה מאוד לעמוד ברמת ההכנסות שרשמנו ברבעון השלישי בשנת 2000", אמר המנכ"ל, שאך לפני מספר שבועות פיזר הערכות אופטימיות כי המשבר כבר נמצא מאחורי החברה.

Knight Ridder, המו"ל של המגזין "סן חוזה מרקורי" ו-32 עיתונים נוספים, דיווח על ירידה של 33% ברווח הנקי ל-60 מיליון דולר. המו"ל אף דיווח על ירידה של 8.4% בהכנסות, שהסתכמו ב-738 מיליון דולר. גם מו"ל זה ציין כי החולשה בענף הפרסום היא הגורם המרכזי לירידה ברווחיות.

מו"ל העיתונות השני בגודלו בארה"ב ציין כבר לפני מספר חודשים כי הירידה החדה בהכנסות מפרסום והעלייה בעלויות ההדפסה והפקת העיתונים יובילו לפיטורים המוניים בחברה. אך עד עתה גם הקיצוצים לא הובילו לשיפור ממשי בתוצאות.

מדיה ג'נרל, המפעיל מספר תחנות טלוויזיה ומפיק את העיתון "טמפה טריביון", דיווח על ירידה של 20% ברווחי הרבעון השני, ואף הזהיר כי רווחיו ברבעון השלישי יהיו נמוכים מהתחזיות. המו"ל ציין כי רווחיו נפלו ל-7.7 מיליון דולר וההכנסות הסתכמו ב-208 מיליון דולר. החברה ציינה כי היא בספק אם היא תוכל לעמוד בתחזית הרווח לשנת 2001 של 1.28 דולרים למניה.

מו"לים אלה ואחרים ברחבי העולם נמצאים כבר תקופה ארוכה במשבר לנוכח הידלדלות ההכנסות מפרסום. נפילת חברות הדוט.קום - אשר באה לידי ביטוי בירידה חדה בהיקף מודעות הדרושים, המהוות כ-80% ממקור ההכנסות מפרסום - הובילה לקיצוץ משמעותי ברווחי העיתונים. במקביל לירידה בהכנסות, עלות הפקת העיתונים המשיכה לעלות בשיעור ניכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully