וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות במניות הטכנולוגיה-סונרה צללה ב-15%

יהודה שויצר

17.7.2001 / 20:23

פיליפס ירדה ב-2% לאחר דו"ח מאכזב; מניות ציוד הטלקום וחברות הסלולר רשמו ירידות חדות

המסחר בבורסות אירופה הסתיים באקורד שלילי, שהוכתב על ידי דו"ח מאכזב של פיליפס וציפיות נמוכות מהדו"ח הצפוי של נוקיה. בתום יום המסחר ירד מדד הפוטסי בלונדון ב-1.6% ומדד ה-CAC 40 בפאריס רשם ירידה של 0.9%. בפרנקפורט הנויר מרקט המשיך את המגמה השלילית והשיל 2.6%, הדקס רשם ירידה צנועה של 0.1%.

הדו"חות העגומים הצליחו אף להאפיל על נתוני מקרו מעודדים בבריטניה. היום פורסם כי מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה בשיעור גבוה מהצפוי - 0.2% ביוני, לאחר שעלה במאי ב-0.8%. האינפלציה השנתית נותרה 2.4% - מתחת ליעד הבנק המרכזי של 2.5%. העלייה המתמשכת במדד המחירים לצרכן מקטינה את הסיכוי להורדת ריבית בבריטניה. כלכלנים ציפו לעלייה של 0.1% ביוני.

פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה והשבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-2%, לאחר שדיווחה על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השני, ואמרה כי היא אינה צופה התאוששות לפני 2002. החברה דיווחה על הפסד נקי של 656 מיליון דולר ברבעון השני של 2001 בעקבות האטה בביקוש למוצריה. ההפסד כולל הוצאות חד פעמיות. ברבעון המקביל ב-2000 רשמה החברה רווח של 3 מיליארד דולר, בשעה שהביקוש לשבבים לטלפונים סלולריים ומוצרי אלקטרוניקה הגיע לשיא.

בעקבות פיליפס יורדות מניות השבבים וציוד הסלולר. אריקסון, שאמורה לדווח השבוע על תוצאותיה לרבעון השני, ירדה ב-3.6%; נוקיה, שגם היא תפרסם השבוע, רשמה ירידה של 2.6%. הגדילה לעשות מרקוני, יצרנית ציוד הטלקום הבריטית, שמנייתה צנחה ב-8.5%.

מניית ST, יצרנית השבבים הצרפתית, שדיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 54% ברווח התפעולי ועל הפסד נקי ברבעון השני, רשמה ירידה של 3.8%, ו-ARM סיימה בירידה של 6.5%.

גם לענף הטלקום לא היתה היום עדנה: וודאפון, חברת הסלולר הגדולה בעולם, איבדה 4.8%, לאחר שבית ההשקעות UBS וורבורג קיצץ את מחיר היעד למניה ל-220 פני, ממחיר יעד קודם של 280 פני. בית ההשקעות אף קיצץ את מחיר היעד למניית אורנג' ל-10 יורו, ממחיר קודם של 13 יורו. המניה ירדה ב-2.4% למחיר של 9.07 יורו. סונרה, חברת הטלקום הפינית, צנחה ב-15%.

רויאל בנק אוף סקוטלנד ירד ב-3.3%, לאחר שהודיע על הנפקת מניות בשווי 2.8 מיליארד דולר למימון רכישת חטיבת הבנקאות הקמעונאית של מלון פייננשל האמריקאית. הבנק הודיע על כוונתו לבצע רכישות נוספות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully