וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: קבוצת אי.די.בי מתדלקת את העליות במעו"ף

שרון שפורר

23.4.2006 / 17:41

המדדים המובילים עולים ב-0.4%. אפריקה מתממשת בכ-3% אחרי עלייה של 60% מתחילת השנה. עליות של 0.8% במדד ת"א בנקים

כותרות העיתונים המבשרות על כינונה הקרב של ממשלה הנשענת על קואליציה רחבה, כמו גם רוח גבית חזקה מכיוונה של וול סטריט - שם חתם הדאו ג'ונס בשיא של 6 שנים ורחוק אך בכ-3% משיא כל הזמנים - מסייעות הבוקר לתל אביב להמשיך במגמה החיובית שבה חתמה את השבוע החולף ולהתקרב לרמות שיא חדשות. היה זה חודש מצוין עבור המשקיעים באחד העם - מתחילתו טיפסו מדד ת"א 100 ות"א 25 בכ-5% כל אחד.

המעו"ף עולה בשעה זו ב-0.4% ל-860 נקודות. מדד ת"א 100 עולה גם הוא בשיעור דומה ל-883.5 נקודות - כאמור, רמות שיא של כל הזמנים. מדד תל טק 15 עולה הבוקר בשיעור מתון יותר של 0.1% ל-422.6 נקודות.

כחצי השעה לאחר הפתיחה - ומחזורי המסחר מסתכמים בכ-60 מיליון שקל. מחזור המסחר בשלושת ימי המסחר בשבוע שעבר - תקופת חול מועד, שלרוב מאופיינת דווקא במסחר מנומנם - היה גבוה והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל, דבר שעשוי להעיד על פעילות מוגברת של משקיעים זרים.

בוול סטריט - למרות זינוק של מחיר הנפט הגולמי בסוף השבוע ב-2% נוספים למחיר שיא של 75.17 דולר לחבית - הסתיים המסחר במגמה מעורבת והדאו העפיל לרמות שיא מאז שנות 2000. מנגד, ירד הנאסד"ק ב-0.8%, למרות דו"חות חזקים של גוגל, בעיקר על רקע המלצת "מכירה" לענקית המחשבים דל.

המניות הדואליות באחד העם פתחו את המסחר במגמה מעורבת של פערי ארביטראז'. טבע שפתחה בפער שלילי של 0.8%, יורדת ב-0.4% במחזור הגבוה ביותר וכחמישית מהמחזור כולו - כ-12 מיליון שקל. ענקית הפרמצבטיקה הישראלית קיבלה אישור מותנה מה-FDA לייצר ולשווק גירסה גנרית לטבליות Protonix של חברת וויית' (Wyeth) בשחרור מושהה, אשר מיועדות לטיפול בכיב קיבה ובהחזר של תוכן חומצי מהקיבה לוושט. מכירות התרופה המקורית הסתכמו בשנה האחרונה בארה"ב ב-2.4 מיליארד דולר. לדברי טבע, צפוי האישור הסופי להתקבל עם סיומה של תקופת ההמתנה המחייבת באוגוסט 2007, או אף לפני כן, אם יחליט בית המשפט בניו ג'רזי כי היא אינה מפירה את הפטנט על התרופה.

עוד קודם לכן, הודיעה טבע כי בית משפט לערעורים בוושינגטון הבירה, השהה את מתן האישור הסופי לגירסתה הגנרית לתרופת Pravachol של בריסטול מאיירס סקוויב, עד לבירור הערעור של חברת אפוטקס, כנגד הענקת בלעדיות של חצי שנה בשיווק גירסה גנרית לטבע.

מקרב הדואליות של המעו"ף נסחרת גם אלביט מערכות בירידה קלה של 0.2%; מן הצד השני - פרטנר ונייס עולות ב-0.5% וב-0.9%, בהתאמה. שתי הדואליות הנוספות - פריגו וכור - נותרות כמעט ללא שינוי הבוקר.

בבנקים - מדד ת"א בנקים עולה ב-0.8%. מניות דיסקונט עולות הבוקר ב-0.8% במחזור של למעלה ממיליון שקל, כשברקע חשיפת TheMarker לפיה שלמה זהר וגיורא עופר נכנעו והענקת האופציות לשניים הוסרה מסדר היום של האסיפה הכללית של דיסקונט. כל אחד מהשניים היה אמור לקבל אופציות ששוויין הכלכלי הוערך ב-30-25 מיליון שקל. ההחלטה עשויה להגביר את הלחץ הציבורי על בנק הפועלים, שהמנכ"ל והיו"ר שלו קיבלו שכר חריג ב-2005.

המגמה חיובית מאפיינת גם את יתר מניות הבנקים במעו"ף: לאומי ומזרחי עולות ב-0.6% וב-0.7%, בהתאמה.

מניות בנק הפועלים נסחרות בעלייה קלה בלבד של 0.1%, במחזור של כ-9 מיליון שקל - השני בהיקפו באחד העם. תעשיות מלח של משפחת דנקנר מכרה 1% מאחזקותיה בפועלים, שירדו כעת ל-6%. עבור ה-1% קיבלו בני המשפחה 294 מיליון שקל ומלח צפויה להציג רווח הון של 75 מיליון שקל. מניות תעשיות מללח עולות בכ-2% במחזור של כ-400 אלף שקל.

מי שמתדלקות היום את העליות במעו"ף הן מניות קבוצת אי.די.בי של איש העסקים נוחי דנקנר. זאת, בעקבות רישיון שקיבלה סלקום להצטרף לארבעה מפעילי הטלפוניה הקווית הפנים ארצית. דסק"ש, בעלת השליטה בסלקום מזנקת ב-2.7%, אי.די.בי אחזקות עולה בשיעור דומה. עליות גם בכלל תעשיות ובכלל ביטוח - של 0.3% כל אחת.

מניות אפריקה ישראל מתממשות בכ-2.8%, אחרי זינוק של למעלה מ-60% מתחילת 2006 - 26% מתוכם בחודש אפריל לבדו. החברה הודיעה היום כי החלה בהליך של הצעה פרטית של מניותיה למשקיעים מוסדיים במחיר שלא יפחת מ-246 שקל. בעוד הבוקר פתחה המניה ב-255 שקל. שווי השוק של אפריקה מגיע כבר ל-12.08 מיליארד שקל.

ענף הנדל"ן ממשיך לרכז עניין היום, כשהמשקיעים מתבשרים מדי רגע על עסקות חדשות. כך, ג’י.טי.סי ונכסים ובניין עולות ב-1.2% וב-3%, בהתאמה, אחרי שחברה משותפת לשתיים רכשה תשעה בניינים בשווייץ ב-340 מיליון שקל, שמניבים 24 מיליון שקל בשנה.

כלכלית ירושלים של אליעזר פישמן, רכשה נכסים מניבים ב-15 מתחמים בצרפת ב-285 מיליון יורו והמניה עולה ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully