וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT מגבשת תוכנית להעברת המנויים לפורמט הדיגיטלי

ערן גבאי

23.4.2006 / 15:45

עיקר העלויות של הכבלים בהעברת המנויים מסתכמת בעלות הממיר - השקעה של מאות שקלים. מתחילה בפיילוט ב-5 יישובים

חברות הכבלים החלו לקיים פיילוט ב-5 ישובים בארץ להעברה יזומה של מנויים משיטת השידור האנלוגית לשיטת השידור הדיגיטלית, בדרך לגיבוש מדיניות מקיפה להעברה גורפת של מנויים לפורמט הדיגיטלי במהלך 2006 ו-2007 - כך נודע ל-TheMarker.

הפיילוט צפוי להסתיים בתוך 3 חודשים, ובעקבותיו יוסקו מסקנות לקראת המהלך הגורף להעברת המנויים לשיטת השידור הדיגיטלי. כל משתמשי הפיילוט קיבלו ממיר ללא ערוץ חוזר, ויחויבו בגין החבילה הדיגיטלית בכ-176 שקל בחודש.

המעבר של מנויים לשיטת השידור הדיגיטלית תגדיל משמעותית את פוטנציאל ההכנסות של הכבלים מהמנויים, שכן מנוי דיגיטלי משלם כיום, על פי הערכות, כ-50-55 שקל יותר ממנוי אנלוגי (במונחי ARPU - הכנסה ממוצעת למנוי). ברור שמהלך יזום של הכבלים להעברת המנויים לפורמט הדיגיטלי תהיה מלווה במבצעים מפתים, ובסבסוד המנויים.

עיקר העלויות של הכבלים בהעברת מנוי אנלוגי לדיגיטלי מסתכמת בעלות הממיר - השקעה של מאות שקלים במנוי. על פי עסקת הממירים האחרונה שעליה חתמה חברת הלוויין YES עם בעל המניות בה, חברת יורוקום של שאול אלוביץ, נאמדה ההשקעה בממיר בכ-930 שקל. כמו כן, הכבלים יצטרכו לסבסד את חבילת השידורים הדיגטלית היקרה יותר במחיר האנלוגי, לפחות בשלב הראשון.

נוסף על פוטנציאל ההכנסות הנוסף של ממיר דיגיטלי, שמוציא כמה עשרות שקלים בממוצע על שירותי ערך מוסף ותוכן נוסף בחודש, הרי שחברות הכבלים יישמו את המהלך להעברת המנויים לפורמט הדיגיטלי גם כדי להפחית את התופעה של גניבת סיגנאל השידור, שרווחת בקרב המנויים האנלוגיים, ובכך תיקטן השפעתה; כמו כן, השידור האנלוגי צורך רוחב פס הגבוה פי עשרה ויותר מזה שצורך השידור הדיגיטלי, ועל כן ישום מוצלח של תוכנית הפעולה של הכבלים יצליח לפנות רוחבי פס חשובים בעבור הכבלים, שיוכלו לשרת את החברות בישום שירותי ערך מוסף נוספים, דוגמת ה-VOD (וידיאו על פי דרישה).

הכבלים מקווים שבישום נכון של המהלך, החברות יצליחו לאורך זמן ליהנות מהפער בהכנסה למנוי מהשידור הדיגיטלי, ולהגדיל את ההכנסות בכ-20% - כתוצאה ממכירת חבילת תכנים עשירה בהרבה.

שיעור המנויים הדיגיטליים בקרב מנויי הכבלים מסתכם נכון לסוף 2005, על פי הערכות, בכ-70%. לפני שלוש שנים, ב-2002, הוא הסתכם בכ-52%; בסוף 2003 הוא עלה לכ-55%-56%; ובסוף 2004 נאמד בכ-62%.

קצב העברת המנויים, שבו יבחרו חברות הכבלים, ישפיע באופן ישיר על היקף סבסוד הממירים בכבלים. כמו כן, מהלך שכזה בכבלים עשוי לגרור תגובה מצד חברת הלוויין YES, שעשויה אף היא לנקוט במבצעי סבסוד.

מסקנה נוספת שניתן לגזור מהמדיניות המתהווה בכבלים, היא שאם היתה בעבר ההערכה שהחברות יעברו למודל גבייה משתנה עבור תוכן, הרי שהסיכוי שמהלך שכזה יתממש - קטן כעת, שכן הוא מטבע הדברים היה מקטין את הדחף של החברות להמשיך ולהעביר מנויים לחיבור הדיגיטלי.

העובדה שחברות הכבלים נמצאות בפתחו של המיזוג המיוחל, ושהסדר המימון על סף חתימה סופי - מאפשרת לחברות כעת לפעול להגברת קצב העברת המנויים לשידור הדיגיטלי. כמו כן, בעלי המניות בכבלים, שכבר חשבו בעבר לבצע את חלוקת נתח השליטה העתידית בחברה הממוזגת בהתאם למספר המנויים הדיגיטליים בלבד של כל חברה, עשויים להגדיל בכך את שוויה הפוטנציאלי של חברת הכבלים הממוזגת, שפניה לקראת הנפקה במהלך השנתיים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully