וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט: ההכנסות ירדו ב-3% ל-133.6 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

24.4.2006 / 15:59

הרווח הנקי צנח ב-16% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-61.6 מיליון דולר. מניית צ'ק פוינט איבדה כ-10% בחצי השנה האחרונה

הרבעון הראשון של השנה הוא אף פעם לא בגדר בוננזה עבור חברות תוכנה כמו צ'ק פוינט, שנהנות לרוב דווקא מרבעון רביעי חזק. אבל אצל ענקית אבטחת הרשתות הישראלית, מדובר הפעם בפתיחה צולעת במיוחד של השנה. לאחר ששיגרה אזהרה בתחילת החודש, מפרסמת היום צ'ק פוינט את תוצאותיה המעידות על ירידה בהכנסות, הן לעומת הרבעון הקודם והן לעומת המקביל. הרווח הנקי של צ'ק פוינט, מקור הגאווה המסורתי, נשחק אף הוא.

צ'ק פוינט סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 133.6 מיליון דולר, בהתאם למספרים שסיפקה החברה באזהרה בתחילת החודש (133-134 מיליון דולר). הכנסות אלו מייצגות ירידה של 14% לעומת הרבעון הקודם, וירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל. הירידה בהכנסות מושפעת מביטול רכישת סורספייר האמריקאית, לאחר שהממשל בארה"ב הערים קשיים על העסקה. ההכנסות הנמוכות יחסית מעידות גם על קושי מעבר לסורספייר. נראה שצ'ק פוינט מצטרפת לחברות אחרות בעולם האבטחה, הסובלות מהאטה במכירת פתרונות אבטחה לאחר כמה שנים מצוינות בשוק זה.

הרווח הנקי של צ'ק פוינט עמד על 61.6 מיליון דולר, 25 סנט למניה - ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל, וצניחה של 31% לעומת הרבעון הקודם. הירידה ברווח הושפעה, בין היתר, מעלות של 11.1 מיליון דולר בגין אופציות שחולקו למנהלי ולעובדי החברה. הוצאה זו נכללת בפעם הראשונה כחלק מהדו"חות הרבעוניים, בהתאם לתקן חשבונאי חדש בארה"ב.

מניית צ'ק פוינט נפלה לשפל של יותר משנה וחצי ואיבדה כ-10% בחצי השנה האחרונה, בעוד שמדד היחס, נאסד"ק, עלה ב-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully