וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צורן זינקה בכ-29% בתגובה לתוצאות חזקות

עומרי כהן

26.4.2006 / 0:04

אורכית נפלה כ-15%; אוסקר גרוס העריך כי היקף המכירות של אורכית ל-KDDI ב-2006 עשוי להיות נמוך מהצפוי; טבע עלתה ב-1.2%

בעוד שבועיים תכונס ישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי לדיון בגובה הריבית בארה"ב, ועל פי מרבית ההערכות בשוק יחליט הבנק הפדרלי להעלות את הריבית בשיעור של רבע אחוז נוסף לרמה של 5%. אולם ההעלאה ה-16 ברציפות עשויה להיות האחרונה בגל העלאות הריבית בארה"ב, שהחל ביוני 2004, או לפחות הלפני אחרונה. כך, דברי ההסבר של הפד, אשר יצורפו להחלטה, יכולים להשפיע על מגמת השווקים בטווח הקצר שלאחריה.

סיומו של רצף העלאות הריבית בארה"ב ישפיע כנראה לחיוב על שוק המניות האמריקאי, אולם עד שתתקבל החלטה ברוח זו, מתעסקים המשקיעים בוול סטריט בעיקר בניחושים. דברים שאמרו לאחרונה בכירים בבנק הפדרלי, ואשר הצביעו על האפשרות כי תקופת הריבית העולה מתקרבת לסיומה, דחפו החודש את מדדי המניות בוול סטריט לרמות שיא של חמש ושש שנים.

אולם היום דווקא סבלו השווקים מחולשה, לאחר שנתונים כלכליים טובים מהצפוי החזירו את החששות כי הבנק המרכזי ייאלץ להמשיך ולהעלות את הריבית כדי לשמור על יציבות המחירים. מדד S&P 500 ירד ב-0.5% ל-1,301 נקודות ומדד דאו ג'ונס רשם ירידה דומה ל-11,283 נקודות. עליות שערים במניות הציוד לרשתות תקשורת מיתנו את המגמה השלילית בנאסד"ק והמדד מוטה הטכנולוגיה איבד רק 0.1% ל-2,330 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.086% ל-5.071%.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של חברת המחקר קונפרנס בורד עלה באפריל במפתיע בכמעט שלוש נקודות לרמת שיא של כארבע שנים - 109.6, בעוד אצל כלכלנים בוול סטריט נרשמה דווקא ציפייה לירידה של נקודה במדד. גם שוק הנדל"ן סיפק נתונים מפתיעים לטובה עם עלייה של 0.3% בהיקף מכירות הבתים הקיימים במארס לקצב של 6.92 מיליון יחידות בשנה. זאת, למרות תחזיות לירידה לרמה של 6.7 מיליון יחידות בשנה.

למרות המגמה השלילית בשוק, נסחרו חלק מהמניות הישראליות הבכירות בעליות שערים. בלטה מעל כולן מתכננת השבבים למכשירי האלקטרוניקה, צורן. על רקע תוצאות חזקות מהצפוי שהשיגה צורן ברבעון הראשון, זכתה מנייתה לשלל העלאות של מחירי יעד והמלצות מצד האנליסטים. בתגובה לאירועים ריכזה המניה מחזור עצום של כ-17 מיליון מניות וזינקה ב-28.7% לרמתה הגבוהה ביותר מזה כארבע שנים - 29.1 דולר.

"אנחנו נהנים לראות את צורן מציגה דו"חות חזקים עם תחזית חיובית במגזרי פעילותה העיקריים", כתבו האנליסטים בפייפר ג'פרי והעלו את ההמלצה למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד מ-20 ל-30 דולר. לדבריהם, לעיקר השיפור בפעילות תרמו מכירות השבבים לטלוויזיות דיגיטליות ולמצלמות דיגיטליות. בית ההשקעות WR המברכט הותיר למניה המלצת "קנייה" והעלה את מחיר היעד מ-24.5 דולר ל-31 דולר. באנטרברג הועלה מחיר היעד עד ל-33 דולר.

עוד מניה שבלטה לטובה היא יצרנית המעגלים המודפסים מפתח תקווה, אלטק. אלטק דיווחה על קבלת הזמנה ראשונה מחברה אמריקאית גדולה בתחום התעופה, במסגרת הסכם בין החברות, והעריכה כי הזמנות נוספות צפויות להתקבל בשנים הקרובות. בסך הכל, מצפים שם להכנסות כוללות של יותר ממיליון דולר מההסכם. בשוק תירגמו את הנתונים לעלייה של 6.9% במניה ל-4.3 דולרים.

מנגד, נפלה אורכית ב-14.5% ל-18.9 דולר, רגע לפני פרסום הדו"חות הרבעוניים מחרתיים. בבית ההשקעות אוסקר גרוס החליטו שלא להמתין לפרסום התוצאות והפחיתו את התחזיות לביצועי החברה בשנתיים הקרובות, וכן את מחיר היעד למניה, מ-32 ל-28 דולר. זאת על רקע האפשרות להזמנות נמוכות יותר מהצפוי שתקבל אורכית מהלקוחה העיקרית שלה, ספקית שירותי התקשורת היפאנית KDDI.

טבע עלתה ב-1.2% ל-40.2 דולר, לאחר שהחברה קיבלה אישור סופי ובלעדיות של חצי שנה בשיווק גירסה גנרית לתרופת ה-Pravachol של בריסטול מאיירס סקוויב, שמכירותיה הסתכמו אשתקד ב-1.5 מיליארד דולר. התרופה מיועדת להפחתת כולסטרול בדם.

חברת נובה מכשירי מדידה דיווחה על רכישת חברת HyperNex האמריקאית תמורת 1.8 מיליון מניות נובה. על פי מחירה של מניית נובה בנאסד"ק, מסתכמת העסקה ב-4.5 מיליון דולר. נובה מתמחה במכשירי מדידה המשמשים בתהליך ייצור שבבים ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-28 מיליון דולר. הייפרנקס היא חברה בת לשעבר של ATMI, ספקית ציוד ושירותים בתעשיית המוליכים למחצה. הייפרנקס מתמחה בטכנולוגיה המערבת קרני רנטגן בתהליך המדידה, כחלק מתהליך ייצור השבב. נובה נותרה ללא שינוי ב-1.8 דולר.

בית ההשקעות נידהאם החל לסקר את פעילותה של חברת איתוראן עם המלצת "קנייה" למניה וצירף מחיר יעד של 21 דולר. איתוראן הגיבה בעלייה של 1% ל-16.8 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully