וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ של רשות ני"ע הכריע את דיסקונט: הבנק ביטל את האסיפה הכללית שנועדה לאחה"צ

עומר שרביט

26.4.2006 / 18:14

דיסקונט חשש לקיים את האסיפה הכללית מחר בניגוד לעמדת הרשות; הבנק ביקש לאשר את השכר והבונוסים השנתיים להנהלה הבכירה לאחר שנסוג מהענקת אופציות בכ-70 מיליון שקל ליו"ר החדש שלמה זהר ולמנכ"ל הוותיק גיורא עופר



פרשת תגמול הבכירים בדיסקונט ממשיכה להתפתח. הבנק הודיע כי ביטל את האסיפה הכללית שהיתה אמורה להתקיים בשעה ארבע אחר הצהריים, ושבמסגרתה ביקש לאשר שכר ובונוסים להנהלה הבכירה. בהודעה לבורסה ששיגר דיסקונט נאמר כי "היום התקבל בבנק מכתבה של רשות ני"ע, הכולל, בין היתר, שאלות הטעונות לדעת הרשות בירור נוסף. לאור זאת, סבורה הרשות כי לא ראוי לקיים במועדה המתוכנן את האסיפה הכללית שנועדה למחר".



הלחץ שהפעילה רשות לני"ע הכריע את הבנק לפחות באופן זמני, ובכיריו העדיפו שלא לקיים את האסיפה הכללית תוך גילוי שהדבר נעשה בניגוד לעמדת הרשות. האחרונה ביקשה מהבנק הבהרות משפטיות לקביעה שבעלי השליטה, קבוצת ברונפמן-שראן, אינם בעלי עניין אישי בהצבעה. מאחר שמדובר בעסקת בעלי עניין, אישור שכר הבכירים מצריך רוב של שליש מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי, כך שספירת קולותיהם של בעלי השליטה מסייעת להעביר את סעיף התגמול ביתר קלות.



דיסקונט ביקש להעניק ליו"ר הנכנס שלמה זהר שכר של 177 אלף שקל בחודש בתוספת מענק שנתי של בין 0.45% ל-0.7% מהרווח הנקי השנתי. ביום ראשון האחרון הבנק נכנע ללחץ הציבורי והודיע על נסיגה מתוכנית האופציות חסרת התקדים ליו"ר זהר ולמנכ"ל הוותיק גיורא עופר. במסגרת הסעיפים שהוסרו מסדר היום של האסיפה, השניים היו אמורים לקבל אופציות בשווי של 34.6 מיליון שקל כל אחד. בנוסף, בכירים אחרים היו אמורים לקבל אופציות בשווי של 43.4 מיליון שקל ובסך הכל 112 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully