וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה בשוק האג"ח ממשלתי אמריקאי בעקבות עלייה של 6.1% בהזמנות למוצרים בני קיימא

TheMarker

26.4.2006 / 18:30

בחזית העלייה בהזמנות - מגזר התעופה האזרחית שעלה ב-71.1%; התשואה על אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ל-10 שנים עולה ב-0.07% ל-5.107%



התשואה על אג"ח ממשלתי אמריקאי בשיא שנתי



התשואה על האג"ח ממשלתי אמריקאי ל-10 שנים נופלת זה היום השני אחרי פרסום כי ההזמנות למוצרים בני קיימא במרץ עלו ב-6.1%, יותר מהתחזית. העלייה בהזמנות מתדלקת את הספוקלציות כי הבנק הפדרלי יעלה הריבית מרמתו הנוכחית - 4.75% פעמיים ברציפות ל-5.25%. התשואה לאג"ח ממשלתית אמריקאית עולה ב-0.049% ל-5.096%, שיא שנתי.



התשואה על האג"ח ממשלתית אמריקאית נמצאת ברמה הגבוהה ביותר זה ארבע שנים, ומשקפת את הריבית הגבוהה וכן את הספקולציות כי הבנק הפדרלי לא סיים את העלאות הריבית. הקפיצה הגדולה בהזמנות למוצרים בני קיימא במרץ עשויה להדאיג את הבנק הפדרלי כי הצרכן האמריקאי ממשיך לחיות מעל לרמת ההשתכרות שלו. התגובה הצפויה של הבנק - העלאת ריבית שתייקר את האשראי ותגרום לצרכן האמריקאי לשמור את הארנק בכיס.



הממשל האמריקאי ימכור אגרות חוב לשנתיים, בסך של 22 מיליארד דולר נקובות עם ריבית של 4.95%ואגרות חוב של 5 שנים בסך של 14 מיליארד דולר מחר. התשואה הנקובה לאגרת החוב לשנתיים היא הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2000.



המסחר העתידי ברמת הריבית מראה כי רוב הסוחרים בטוחים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית ל-5% בישיבת הבנק ב-10 למאי. אחרי פרסום נתוני המקרו היום - 64% מהסוחרים משוכנעים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית ל-5.25%.



זינוק בעלייה למוצרים בני קיימא



הכלכלנים התמקדו בדו"ח ההזמנות למוצרים בני קיימא, ואמרו כי הפריחה במגזר הייצור עשויה להניא את הבנק הפדרלי מעצירת מדיניות העלאות הריבית. "באופן נרחב, הייצור נהנה מתקופה מאוד יציבה, גם אם מספר מגזרים בתוכו מתקשים", אומר פטריק פירון, כלכלן בכיר באיי-ג'י אדוארדס.



גם ללא נתוני מגזר התחבורה, ההזמנות למוצרים בני קיימא, המוגדרים כמוצרים שמתקיימים לפחות 3 שנים והינם יקרים יחסית, עלו ב-2.8%, הרבה מעל לתחזיות האנליסטים לעלייה של 1%. בנוסף תוקנו גם נתוני פברואר לגידול של 3.4% בהזמנות למוצרים בני קיימא, לעומת נתון ראשוני של 2.7%.



ההזמנות החדשות למוצרים בני קיימא זינקו ב-6.1% במארס, הרבה יותר מתחזיות הכלכלנים לגידול של 1.6%. את הגידול, שהיה הגדול מאז מארס 2005, הובילו ההזמנות למטוסים, לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי. בנפרד פורסם כי מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב ירד בשבוע שעבר בפעם השלישית ברציפות לשפל של שנתיים וחצי.



את העלייה בנתוני מארס הוביל מגזר התעופה האזרחית, שעלה ב-71.1%. מגזר התחבורה כולו עלה ב-14%. כל המגזרים רשמו עליות, מלבד מגזר התעופה הצבאית והציוד האלקטרוני. מגזר המחשבים והאלקטרוניקה עלה ב-7.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully