וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיין ונצ'רס הודיעה על תוכנית גיוס של 5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים - גייסה כבר כ-2 מיליון דולר

שרון שפורר

26.4.2006 / 18:49

מניית מעיין ונצ'רס סבלה בשבוע האחרון מירידות של כ-8% למרות שבוע רווי ארועים חיוביים עבור החברה, שכלל גם את הפיכת סולומון השקעות לבעלת עניין



החממה הטכנולוגית , שהונפקה באחד העם בסוף 2005, יוצאת בגיוס של עד ל-5 מיליון דולר בארה"ב ממשקיעים פרטיים. את הגיוס מצפים בחברה להשלים בשבועות הקרובים.



מנייתה של מעיין ונצ'רס סבלה בשבוע האחרון מירידות של כ-8%, אך היה זה דווקא שבוע רווי ארועים חיוביים עבור החברה. השבוע כלל, בין השאר, מינויים של שלושה דירקטורים בעלי שם לדירקטוריון החברה, הפיכתה של חברת סולומון השקעות לבעלת עניין בחברה וגיוס הון פרטי של כ-9 מיליון שקל במסגרת תוכנית הגיוס הכולל שעליו דיווחה היום החברה.



דירקטוריון מעיין וינצ'רס אישר את התקשרות החממה עם חברת האחזקות MAGARI, שהינה חברה פרטית המוחזקת בעקיפין על ידי Investec Trust, בנאמנות עבור משפחת צ'נגוויז מאנגליה שכבר השקיעה בסבב הראשון.



על פי הסכם ההתקשרות, תמורת 9.2 מיליון שקל, תקצה מעיין וינצ'רס לחברת האחזקות 5.8 מיליון מניות רגילות של החברה או כ-11% מהונה המונפק והנפרע וכן כ-1.7 מיליון כתבי אופציה הניתנים כל אחד למימוש למניה רגילה במחיר של 1.585 שקל. כתבי האופציה, המוקצים בהנחה של מימוש מלא, יהוו כ-3.09% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה לאחר ההקצאה ובהנחה של דילול מלא כ-3.09%.



המחיר שנקבע בעסקה משקף למעיין ונצ'רס שווי של כ-82 מיליון שקל - גבוה בכ-5 מיליון שקל משוויה בבורסה בתל אביב אחרי עלייה של כ-12% מתחילת השנה.



עוד קודם ל-MAGARI, הפכה חברת סולומון השקעות לבעלת עניין במעיין ונצ'רס אחרי שרכשה 3.1 מיליון מניות, המהוות כ-6.39% בדילול מלא.



ואם לא די בכל אלו, לפני מספר ימים דיווחה מעיין וינצ'רס על הצטרפותם של שלושה דירקטורים חדשים לחברה: אורי גינוסר, שהיה יועץ התקשורת של בנימין נתניהו וקודם לכן שימש בתפקיד דומה במוטורולה. כיום, מנהל גינסור קרן השקעות פרטית המתמחה בהשקעות עסקים קטנים. ברוך אדיב, המשמש כיום כמנכ"ל החברה הציבורית BOS וקובי ליף, המשמש כמנהל העסקים האזורי של חברת Sunmicrosystems, הצטרפו כדירקטורים מטעם הציבור.



מעיין וונצ'רס היא בין החממות הראשונות שהופרטו (ב-2002) במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי, והיא החממה הראשונה שהנפיקה מניותיה לציבור. בין בעלי המניות בחממה: קרן הון הסיכון אינפיניטי, ליאון רקנאטי, גנדיר השקעות וא.מ.ת מחשוב.



מעיין מנהלת פורטפוליו של 13 חברות סטארט אפ. החממה משקיעה בחברות הפורטפוליו שלה כספים בתחילת פעילותן במסגרת החממה ולעיתים כהשקעות המשך. חלק עיקרי מכספי המימון הראשוני מועברים למעיין מהמדען הראשי בהתאם להנחיות לשכת המדען הראשי בקשר עם חממות מופרטות. החברות הבולטות בתיק זה הן אפליסוניקס (36%) שמפתחת מכשיר אישי להסרת שיער, ביוסנס טכנולוגיות שפועלת בתחום מערכות התראה אלקטרוניות על בסיס התנהגות בעלי חיים ורידנט (26%) שמפתחת מיכשור דנטלי חדשני לטיפול שורש.



ב-6 בדצמבר השלימה מעיין גיוס של 24 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור, ומאז הנפקתה עלתה המניה בכ-16%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully