וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורידיון: המכירות במחצית הראשונה של 2001 עמדו בציפיות

הארץ

18.7.2001 / 9:08

המניה איבדה 24% משוויה במהלך המסחר אתמול; הנהלת אורידיון: תוצאות המחצית הראשונה של 2001, שיפורסמו בשבוע הראשון של אוגוסט, עמדו בציפיות החברה

מאת יורם גביזון

שוק המניות השווייצי היה אי של יציבות בתוהו ובוהו של השווקים הפיננסיים. הערכים הגבוהים והסיקור הנרחב משכו חברות ציוד רפואי מישראל, דוגמת אורידיון , קארד גארד ושח"ל , להנפיק את מניותיהן בשוק זה. זמן לא רב אחרי ההנפקה הראשונה לציבור ניצלו בעלי המניות והמשקיעים, שליוו את אורידון ואת קארד גארד מראשיתן, את העליות החדות במניה ומכרו את רוב החזקותיהם בהצעות מכר ששולבו בהנפקת מניות שנייה.

אורידיון, המפתחת מוצרי ניטור נשימתי ומוצרים לא פולשניים לאבחון מחלות, היתה הראשונה לבצע הצעת מכר וגם הראשונה להרגיש את נחת זרועו של השוק השווייצי. בעלי המניות באורידיון ביצעו בסוף פברואר 2001 הצעת מכר שבמסגרתה מכרו מניות בשווי כולל של 120 מיליון דולר ובמחיר של 46 פרנק שווייצי למניה. גופים מוסדיים שווייציים, שרכשו מבעלי העניין והמשקיעים הראשונים בחברה 42% ממניותיה, ספגו בשבועיים האחרונים מכה קשה כאשר מניותיה של אורידיון התקפלו ב-67% לאחר ירידה של 8.6% אתמול - ונחתו ברמה של 13 פרנק שווייצי. כלומר, נמוך ב-71% ממחיר הצעת הרכש בתוך שהם מפריכים את האגדה בדבר חסינותו של השוק השווייצי.

אחד הקטליזטורים לחולשה במניותיה של אורידיון היתה הפחתת המלצה על ידי האנליסט אנדריאס ווגלר מבנק ההשקעות UBS ורבורג מ"קנייה חזקה" ל"קנייה" בתוך שהוא מקצץ את מחיר היעד של המניה מ-70 דולר ל-45 דולר. ווגלר העריך כי החברה תסיים את 2001 בהפסד תפעולי של 10 מיליון דולר במחזור של 15 מיליון דולר. UBS היה בנק ההשקעות שביצע את שתי ההנפקות של אורידיון, והפחתת ההמלצה שלו נתפסה בשוק כאיתות חזק להרעה בעסקיה של אורידיון. איתות זה מחק את ההשפעות החיוביות שיכלו היו להיות להודעה על קבלת אישור FDA למוצר ה-Breath ID, שמאפשר איבחון של מחלות באמצעות דגימה לא פולשנית של הנשימה. היישום הראשוני של המערכת הוא לאבחן את חיידק ה-Helicobacter Pylori, שהוא גורם עיקרי לכיב קיבה.

אתמול, לאחר שהמניה איבדה 24% משוויה במהלך המסחר החליטה הנהלת אורידיון להגיב על ההערכות בשוק ההון לפיהן אורידיון צפויה לפרסם אזהרת רווח. אורידיון מציינת כי התוצאות במחצית הראשונה של 2001, שיפורסמו בשבוע הראשון של אוגוסט, עמדו בציפיות החברה. אורידיון סירבה להעריך כיצד תסתיים 2001 בשל חוסר בהירות באשר לעיתוי התרחשותם של כמה ארועים בעלי השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה.

נשיא ומנכ"ל אורידיון, ג'ורג' יריב, הסביר כי החברה מצפה להשקה של שני מוצרים ברבעון השלישי. אחד המוצרים בתחום הניטור הנשימתי שבו משולבת טכנולוגיית ה-Microstream של החברה פותח והושלם על ידי אחד מלקוחותיה של החברה. לקוח זה עומד להשלים את מיזוגו עם חברה אחרת, ועל כן לא ניתן להעריך בשלב זה מה יהיה העיתוי המדויק של השקת המוצר.

אורידיון גם ממתינה להשקה של מוצר אחר ברבעון השלישי של 2001. מוצר זה נמצא בשלבים סופיים של פיתוח. יריב הסביר כי דחיית ההשקה של מוצרים אלו תשפיע על תוצאותיה הכספיות של החברה משום שניסיון העבר לימד שהשקת מוצר חדש על ידי חברות בינלאומיות שרוכשות את מוצריה של החברה בהסכמי OEM נוטה להגדיל את המכירות של הרבעונים העוקבים. מוצר אחר שעשוי להשפיע לחיוב על מכירותיה של החברה הוא ה-VitalCap, שיאפשר ניטור נשימתי של חולים שאינם מונשמים ודורשים הזרמת חמצן. המוצר מיועד לבסיס המותקן של מכשירי ניטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully