וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: צמיחה של 30% בשוק כרטיסי חיוג לחו"ל

הארץ

18.7.2001 / 10:01

מנכ"ל ביזנס דאטה ישראל, אייל ינאי: אחרי 2001 לא יחול גידול משמעותי במכירות כרטיסי חיוג בינלאומיים, בשל השימוש הגובר בטלפונים סלולריים גם בעת נסיעות לחו"ל

מאת חני ברבש

המכירות בשוק כרטיסי החיוג הבינלאומיים יגדלו ב-2001 ב-30%, לעומת 2000, לכ-141 מיליון שקל, לפי סקירה של חברת המחקר ביזנס דאטה ישראל (BDI) מקבוצת הביטוח הבינלאומית קופייס (Coface), המתמחה בשירותי מידע עסקי, כלכלי ושיווקי.

לפי הנתונים של ביזנס דאטה, ב-2000 נרכשו בישראל כ-3 מיליון כרטיסי חיוג בינלאומיים בכ-108 מיליון שקל - גידול של כ-15% לעומת 1999, אז היו המכירות כ-94 מיליון שקל. מנכ"ל ביזנס דאטה ישראל, אייל ינאי, העריך אתמול כי אחרי 2001 לא יחול גידול משמעותי במכירות של כרטיסי חיוג בינלאומיים, בשל השימוש הגובר בטלפונים סלולריים גם בעת נסיעות לחו"ל.

שוק כרטיסי החיוג הכללי כולל כרטיסים לביצוע שיחות טלפון בישראל מטלפונים נייחים, כרטיסים לשימוש בטלפון סלולרי (pre-paid) וכרטיסים לביצוע שיחות לחו"ל ומחו"ל. שלוש חברות השיחות הבילאומיות - בזק בינלאומי, ברק וקווי זהב - מחזיקות בכ-90% משוק כרטיסי החיוג הבינלאומיים, לפי נתוני ביזנס דאטה. בנוסף פועלות בשוק עוד כמה חברות, בהן ר.י.פ.קום, פרסטו ואטרקט סחר.

שלוש החברות הגדולות עורכות כעת מסעות פרסום מקבילים לכרטיסי החיוג הבינלאומיים שלהן, תוך שימת דגש על נוחיות שימוש, אך גם על מחיר. לדוגמה, במסע הפרסום של קווי זהב, שפונה לנוסעים לחו"ל לחופשת הקיץ, כמו מסעות הפרסום של שתי החברות אחרות, מודגש כי שיחות מחו"ל לישראל באמצעות כרטיסי חיוג זולות הרבה משיחות מהטלפון הסלולרי.

חברות השיחות הבינלאומית משווקות שני סוגים של כרטיסים: משולמים מראש (pre-paid) ולתשלום אחרי ביצוע השיחה באמצעות כרטיס אשראי (post paid). מנתוני ביזנס דאטה מתברר כי הלקוחות העיקריים של חברות השיחות הבינלאומיות לכרטיסי חיוג משולמים מראש הם בעיקר בעלי הכנסה נמוכה שאין ברשותם כרטיסי אשראי, חשבון בנק או קו טלפון קבוע, ובני נוער המקבלים כרטיסי חיוג מההורים לנסיעה לחו"ל. חלק ניכר מהלקוחות הם עובדים זרים, תיירים ועולים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully