וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מאבד 0.1% ל-4.531 שקלים

טל לוי

27.4.2006 / 15:45

אמש פורסם בארה"ב ספר הבז' ממנו עולה כי הכלכלה האמריקאית מתרחבת למרות מחירי אנרגיה גבוהים ושוק עבודה לא יציב

הדולר ממשיך במסע הירידות, שבמהלכו הספיק לאבד כ-3.5% בתוך חודש. אתמול התחזק מעט הדולר והוסיף 0.33% אולם כבר היום שב המטבע לאבד מכוחו. בשעה זו, נסחר המטבע האמריקאי תמורת 4.53 שקלים - ירידה קלה של 0.1%. היורו מאבד 0.1% ונסחר תמורת 5.64 שקלים.

אמש פורסם בארה"ב ספר הבז', שממנו עולה כי הכלכלה האמריקאית מתרחבת למרות מחירי אנרגיה גבוהים ושוק עבודה לא יציב. נתוני המקרו שסופקו בימים האחרונים על כלכלת ארה"ב מראים, כי הצרכנים, החברות והמשקיעים מאמינים בכלכלה. שלושה בנקים פדרליים דיווחו על צמיחה "מוצקה" בכלכלה באזורם. השאר דיווחו על "התרחבות מתונה, ממוצעת או יציבה".

ליו"ר הפדרל ריזרב יש 8 הזדמנויות בשנה לשנות את גובה הריבית (לעומת 12 מועדים בישראל), ולאחר מכן מפורסם ספר הבז', שמכיל סקירה על הכלכלה האמריקאית. לפדרל ריזרב יש 12 סניפים בארה"ב ובכל פעם מפיק סניף אחר את הדו"ח. בסקירה הנוכחית מוסבר, כי "כלכלת ארה"ב מתחזקת ב-11 מתוך 12 הבנקים הפדרליים שמרכיבים את המרחב הכלכלי האמריקאי וכפופים לבנק הפדרלי המרכזי".

שוקי המט"ח בעולם אינם ממהרים להגיב על פרסום הספר, והדולר נסחר כמעט ללא שינוי ברמה של 1.2456 דולר ליורו או 114.7 דולר ליין. מגמה זו של יציבות נרשמת גם בישראל.

ברקע, ממשיכה התשואה על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים לעלות (5.105%), כך שהיא עומדת על על שיא של ארבע שנים תוך שהיא משקפת את הריבית הגבוהה יחסית במשק האמריקאי (4.75%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully