וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SEC אישר את הסכם הפשרה עם לומניס

שירלי יום-טוב

27.4.2006 / 10:37

החברה נמחקת ממסחר בארה"ב עד לרישום מחדש. מניס אינה נדרשת לשלם קנס

חברת לומניס בישרה היום כי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) אישרה את הסכם הפשרה עמה, מה שאומר שמניית החברה נמחקת ממסחר בארה"ב.

בתחילת מארס הודיעה לומניס כי הגיעה להסכם פשרה עקרוני עם רשות ניירות הערך האמריקאית, בעניין חקירת ה-SEC בארבע השנים האחרונות ביחס לניפוח הכנסות ואי סדרים חשבונאיים בדו"חות החברה. פרטי ההסכם, שאושר כעת סופית, קובעים כי לומניס אינה מודה או מכחישה שביצעה עבירות על חוק ניירות ערך בארה"ב, אך מעתה היא תהיה נתונה לצו אזרחי קבוע נגד הפרות עתידיות. המשמעות היא מעין פסיקה על תנאי, כך שאם לומניס תהיה מעורבת שוב בפרשייה של אי סדרים חשבונאיים - העונש יהיה כבד.

הבשורה הטובה ביותר, עבור לומניס בכל אופן, היא שהחברה אינה נדרשת לשלם כל קנס כספי. בהתחשב בעובדה שקופת החברה מדולדלת למדי עם כ-10 מיליון דולר, והחוב לבנק הפועלים עומד מנגד על כ-190 מיליון דולר - זה בהחלט גלגל הצלה. בנוסף, לאחר סיום הפרשה צפויה לומניס לחסוך לפחות 10 מיליון דולר בשנה, אותם משלמת החברה לרואי החשבון ועורכי הדין.

"עם אישורו הסופי של הסכם הפשרה עם ה-SEC, אנו יכולים כעת להותיר פרשה זו מאחור ולהתמקד לחלוטין בלקוחות ובעתיד, ועם סל המוצרים והטכנולוגיות של החברה - להמשיך ולבנות את מה שכבר השגנו עד היום - חברה צומחת ומשגשגת", אמר אבנר רז, נשיא ומנכ"ל לומניס.

לומניס לא ציינה מתי יימחקו מניותיה ממסחר, אך סביר להניח שזה יקרה בימים הקרובים לכל המאוחר. לומניס נסחרת מתחילת 2004 ברשימת ה-Pink Sheets תחת הסימול LUME.PK. כתוצאה מביטול הרישום, מניותיה של לומניס לא יצוטטו או ייסחרו בארה"ב, עד שלומניס תוכל לרשום אותן מחדש. החברה מתכוונת להתחיל את תהליך הבקשה לרישום מחדש במהלך הרבעון השני של 2007, אך כדאי לזכור כי מדובר בהליך ממושך.

ההודעה מהיום מסירה את מעטה המסתורין מאחורי זהותם של שני נושאי משרה בכירים שהוגשה נגדם תביעה אזרחית בנוגע לפרשה. האחד הוא שגיא גנגר, בנו של אריה גנגר ששלט בחברה בעבר ואשר כיהן כסמנכ"ל התפעול של לומניס לפני מספר שנים. גנגר הצעיר זכור בעיקר בגלל פרשת ההלוואה שהחברה נתנה לו כדי לממן רכישת דירה יקרה בניו יורק. גנגר הגיע להסדר פשרה עם ה-SEC, שפרטיו לא נחשפו. הוא היה סמנכ"ל התפעול בימים בהם מנכ"ל החברה היה יאשה סיטון והיו"ר היה אריה גנגר. בתקופה זו ניפחה לומניס את הכנסותיה, כפי שהודתה בתחילת 2004.

הבכיר השני הוא קווין מורנו, שהיה סמנכ"ל הכספים של החברה בתקופת ניפוח ההכנסות. מורנו ממשיך לעבוד כיום בלומניס בתפקיד סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי, ואת מקומו בשלכת ה-CFO תפסה לורי הנובר, לשעבר סמנכ"לית הכספים המוערכת של נייס מערכות. מורנו לא הגיע להסכם פשרה עם ה-SEC והוא הודיע ללומניס כי בכוונתו להתגונן בפני התביעה.

לומניס ציינה בהודעה כי היא ממשיכה את פעילותה העסקית כרגיל, גם בזמן ביטול רישומן של המניות למסחר בארה"ב. הסיבה לכך שלומניס מתכוונת להתחיל בהליך רישום מחדש של מניותיה רק בעוד שנה, היא שהחברה ורואי החשבון שלה עסוקים עדיין בתיקון הדו"חות לאחור ופרסום דו"חות שוטפים מבוקרים. לומניס אמנם דיווחה כל רבעון על תוצאותיה, אך דו"חות אלה לא בוקרו על ידי רואי חשבון חיצוניים - כך שגם הם נתונים לשינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully