וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אסם: הקבוצה תשקיע 250 מיליון שקל בשיפור תהליכי ייצור ושיווק

הארץ

18.7.2001 / 10:01

זאת, בנוסף להשקעה של 80 מ' ש' המסתיימת בימים אלה ולהשקעה מתוכננת בישראל בסך 25 מ' ש' על ידי שותפתה הבינלאומית של אסם, חברת נסטלה

מאת אורה קורן

קבוצת אסם מתכננת השקעות של 250 מיליון שקל בשנתיים הקרובות בשיפור תהליכי ייצור ושיווק, בנוסף להשקעה של 80 מיליון שקל המסתיימת בימים אלה ולהשקעה מתוכננת בישראל בסך 25 מיליון שקל על ידי שותפתה הבינלאומית של אסם, חברת נסטלה. כך אמר אתמול מנכ"ל אסם, דן פרופר.

אתמול חנכה אסם את מפעל הצ'יפס שהקימה בשדרות, שהוקם בהשקעה של 7 מיליון שקל. באירוע אמר פרופר כי אסם מתכננת להשקיע בשדרות 20 מיליון שקל נוספים במהלך השנה, בהכפלת קו הייצור לחטיפי ביסלי ובהוספת קווי ייצור לקמח תופח, שקדי מרק, אבקות מתוקות (פודינג, ג'לי) ומוצרים אפויים (פתיתים, עדשים ואורז). ההשקעות יוסיפו כ-100 מקומות עבודה חדשים.

בנוסף תשקיע השותפה הבינלאומית של אסם, נסטלה, 25 מיליון שקל בהקמת מרכז מחקר ופיתוח עולמי לחטיפים מלוחים בשדרות. המרכז יעסיק מדענים ואנשי טכנולוגיה ישראלים וזרים, ויתחיל לפעול באפריל 2002.

ההשקעות בשדרות הן חלק מארגון מחדש של מערך הייצור של אסם המתבסס על העתקת פעילות מהמרכז לפריפריה וריכוז מוקדי הייצור של החברה. בשבועות הקרובים תעביר אסם את פעילות מפעל הוד לבן מהמרכז לבית שאן, לצד מפעל עוף טוב, ותיצור תשלובת שתכלול משחטה ומפעלי ייצור. ההשקעה בתשלובת הסתכמה ב-80 מיליון שקל.

ההשקעה הגדולה ביותר שאסם מתכננת לבצע נאמדת ב-200 מיליון שקל, ומתמקדת בהקמת מרכז לוגיסטי בנחשולים. לדברי פרופר, ההשקעה מתעכבת מסיבות ביורוקרטיות, אך להערכת פרופר היא תבוצע תוך שנתיים. אסם לא תוכל למצות את פוטנציאל הצמיחה מההשקעות ב-2001 עקב המיתון, הפוגע גם במכירותיה.

בד בבד נמשכים מאמצי ההתרחבות בחו"ל באמצעות חברת טבעול. החברה נמצאת בבעלות אסם (51%) וקיבוץ לוחמי הגטאות (49%). בעלי החברה מנהלים מגעים להפיכתה לחברה רב לאומית באמצעות מיזם משותף עם חברה בעלת מערך שיווק בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully