וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 בעלי מניות בתנובה מאיימים בתביעה נגד ההנהלה

עמירם כהן

27.4.2006 / 12:40

טוענים: החברה מוכרת נכסי נדל"ן ללא אישור בעלי המניות. תנובה בתגובה: מדובר בשקרים שמפיצה קבוצה שולית

21 מושבים בעלי מניות בתנובה שיגרו לאחרונה מכתב לחברי ההנהלה וועדת הביקורת של החברה המכיל האשמות חריפות כנגד הנהלת החברה, על מכירת נכסי הנדל"ן של החברה ללא אישור בעלי המניות.

המושבים בעלי המניות, באמצעות עו"ד ירון סהר ממשרד עוה"ד סהר סטוביצקי ושות', טוענים כי הנהלת החברה אישרה את מכירת הנדל"ן של מחלבת ירושלים בתמורה ל-29 מיליון דולר. לאחרונה פורסם כי מכרה שטח בן דונם באיזור התעשייה בנתניה ב-350 אלף דולר.

בעלי המניות קובעים במכתבם כי תנובה היא אגודה שיתופית בבעלות 620 אגודות שיתופיות בקיבוצים ובמושבים ואינה רשאית לממש את נכסיה מבלי לקבל את אישור האסיפה הכללית של בעלי המניות, שבזכותם רכשה תנובה את הנכסים.

עוד טוענים בעלי המניות במכתבם כי תנובה מתפרקת מנכסיה כדי לכסות על הגרעונות הכבדים בחברה, שהם תוצאה של כשלונות עיסקיים: "דבר אחד הוא מכירה מושכלת של נכסים מכבידים ודבר שני ופגום הוא מכירת נכסים לצורך כיסוי גרעוני, על מנת שההנהלת תתהדר בגרעונות נמוכים יותר".

בעלי המניות גם תובעים מההנהלה "לשמור את הכספים שהתקבלו ממכירת הנכסים בחשבון נאמנות נפרד ולהמנע מלעשות בהם שימוש כדי לכסות על כשלונותיהם העיסקיים", כלשון המכתב. בסיום מכתבם מזהירים בעלי המניות שבכוונתם להגיש תביעות אישיות כנגד חברי הנהלת החברה "שנתנו ידם במעל", כלשונם.

עוד נודע כי בישיבה שנערכה השבוע, בה לקחו חלק נציגי בעלי המניות החתומים על המכתב, התריעו אותם בעלי מניות כי תנובה מתחמקת מקביעת מועד לוועידה האמורה להתכנס לפי התקנון, כטענתם, עד יולי 2006 וכי כל פניותיהם להנהלה בנושא לא זכו לתשובה.

בתגובה נמסר מהנהלת תנובה: "בטענותיהם של אותם בעלי מניות בתנובה אין כל ממש וכי מדובר בהפצת שקרים. המכתב הוא נסיון של קבוצת חברים שולית בתנובה המנסה לטרפד את המהלך להפרטת תנובה על ידי הכנסת משקיע, מהלך עליו הוחלט ברוב מכריע של קולות בוועידת תנובה ב-2003, מהלך שאותו מתכוונת הנהלת תנובה להגשים".

מהנתונים הכספיים שפירסמה תנובה לאחרונה עולה, כי הרווח הנקי ב-2005 הסתכם ב-203 מיליון שקל, גידול של כ-30% לעומת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully