וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אסם: "צריך להגביל את שכר הבכירים במשק"

איילה צורף ואורה קורן

27.4.2006 / 16:01

לדברי גזי קפלן שמשתכר כ-130 אלף שקל בחודש "ההגבלה לא צריכה לבוא באמצעות חקיקה, אלא כחלק מהנורמות של הארגון"


"צריך להגביל את שכר הבכירים במשק הישראלי" - כך אמר היום גזי קפלן, המנכ"ל הנכנס של נסטלה-אסם. לדבריו, "ההגבלה לשכר הבכירים לא צריכה לבוא באמצעות חקיקה, אלא כחלק מהנורמות של הארגון". קפלן היה עד לאחרונה משנה למנכ"ל וראש קבוצת החברות, והפך בתחילת אפריל למנכ"ל, במקום דן פרופר. הוא משתכר כ-130 אלף שקל בחודש.

לדבריו, "למרות השדרוג בתפקיד, לא חל שינוי בתנאי העסקתי. אני מרוצה מהם כפי שהם". את הדברים אמר קפלן, איש קיבוץ לוחמי הגטאות, בעקבות גל ביקורת ציבורית נגד השכר האדיר של ראשי הבנקים.

עוד הוסיף קפלן כי "הארגון צריך לייצר הגבלה - רף עליון - של שכר בו, ולא צריך להשיג את ההגבלה הזאת בתנאים פופוליסטיים. זה צריך להיות רף עליון בפרופורציה הנכונה לארגון. היוזמה ליצירת רף עליון של שכר מוטלת עלינו, הבכירים, ולא על הרגולטור ולא על המחוקק".

פרופר, שנכנס כעת לתפקידו כיו"ר פעיל של החברה, לקח על עצמו קיצוץ של 60% בשכרו, וכעת הוא יסתכם ב-2.1 מיליון שקל (שכר שנתי). לשם השוואה, שכרו של קפלן יעמוד על 1.56 מיליון שקל בשנה. פרופר צפוי גם לקבל בונוס. ככל הנראה יעמוד הבונוס השנתי של פרופר על סכום דומה לזה של 2005 - 3.7 מיליון שקל.

רווחי השיא שרשמו השנה הבנקים תורגמו לבונסים שמנים במיוחד, מהסוג שעד כה יכולים היו עובדים ומנהלים ישראלים לפגוש רק בסרטים. המנכ"ל צבי זיו נהנה משכר כולל של 33.5 מיליון שקל, היו"ר שלמה נחמה קיבל 23.2 מיליון שקל ואילו סגו היו"ר דני דנקנר - 15.1 מיליון שקל.

בבנק לאומי קיבלה המנכ"לית גליה מאור שכר של 5.6 מיליון שקל והיו"ר איתן רף השתכר 3.9 מיליון שקל. חגיגת השכר ב-2005 הגיעה גם לבנק דיסקונט. רגע לפני המעבר לידיים הפרטיות של קבוצת ברונפמן, יספיק המנכ"ל גיורא עופר ליהנות ממשכורת של 5.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully