וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות השבבים והנפט גוררות את הבורסות לירידות שערים

יהודה שויצר

18.7.2001 / 12:03

BP אמוקו יורדת ב-2.5% על רקע עלייה בעתודות הנפט בארה"ב; למרות הדו"ח החיובי של אינטל, יורדות מניות השבבים בהובלת סימנס ו-ST

פתיחה שלילית נרשמת בבורסות אירופה בהובלת מניות השבבים, שלא שאבו נחמה גם מדו"ח מוצלח במיוחד של אינטל. ירידות במגזר הטכנולוגיה בגרמניה מובילות את הדקס לירידה של 1.2% והנויר מרקט ממשיך במגמת הנפילה ויורד עתה ב-0.7% נוספים. בלונדון מושכות ירידות חדות במניות הנפט לירידה של 0.3% במדד הפוטסי ובפאריס יורד ה-CAC 40 ב-0.7%.

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, הביסה אתמול את תחזיות הרווח לרבעון השני ב-2 סנט למניה, ואף הודיעה כי תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי של השנה. למרות הדו"ח החיובי מגיבות מניות מגזר השבבים במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. בפאריס יורדת מניית ST, יצרנית השבבים, ב-1.3%. סימנס רושמת ירידה של 2.4% ואינפיניון יורדת בשיעור מתון של 0.3%.

יצרנית ציוד השבבים ההולנדית ASML נסחרת ללא שינוי לאחר שדיווחה על הפסד נקי של 96 מיליון יורו ברבעון השני, בהתאם לתחזיות. החברה ציינה כי היא אינה רואה באופק התאוששות קרבה בענף המוליכים למחצה.

עלייה בעתודות הנפט של ארה"ב מעוררת חששות בקרב הסוחרים כי מחירי הנפט הגולמי ירשמו ירידה נוספת. את הירידות במגזר הנפט מובילות מניות BP אמוקו ו-Shell, שיורדות ב-2.5% כל אחת. מניית טוטאל פינה רושמת ירידה של 1.5%.

מניות חברות הטלקום, שרשמו ירידות חדות אתמול, מתאוששות היום עת המניות המובילות רושמות עליות צנועות. וודאפון מתחזקת ב-0.5%, אורנג' רושמת עלייה קלה של 0.1% וסונרה, שצללה אתמול ב-15%, עולה ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully