וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל ארנון תובע את פיוטרקובסקי בפרשת מניות סלקום

ענת רואה

30.4.2006 / 12:16

בתביעה נטען כי פיוטרקובסקי התכחש להיותו בעל מחצית מהמניות - משום שחשב שאין בידי ארנון מסמכים להוכיח את טענתו

עו"ד יגאל ארנון הגיש לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד איש העסקים שלמה פיוטרקובסקי, בדרישה לקבל מחצית ממניותיו בסלקום, אשר לטענת ארנון שייכות לו. בתביעה תוקף ארנון את פיוטרקובסקי וטוען כי הוא מעל קשות באמונו וניסה לגזול ממנו את רכושו בסוברו כי אין בידי ארנון את המסמכים שיוכיחו את טענותיו.

"המסגרת הסיפורית של התובענה היא קשה", כותב ארנון בתביעה, "זהו סיפור על מעילה באמון. עוצמתה כמידת האמון שנתן המבקש במשיב. כיעורה כמידת המניפולציה שבהתכחשות. אילו היה הדין מעמיד סעד של הוקעה - זה היה המקרה להפעילו".

בתביעה נטען כי במחצית שנות התשעים ניתנה לארנון ופיוטרקובסקי הזכות לרכוש, כל אחד מהם, 1% ממניות סלקום והם החליטו לנצל את הזכות. השניים הסכימו כי המניות ירשמו כולן בשמו של פיוטרקובסקי (מחציתן בנאמנות), כנגד העמדת הלוואת בעלים לסלקום, כפי שנדרש. לפי הנטען, פיוטרקובסקי לא נדרש להוציא מזומנים מכיסו לצורך העמדת הלוואת הבעלים. הלוואה זו מומנה על ידי אשראי מבנק ספרא בניו יורק, כשארנון מצדו התחייב לשאת במחצית מכל ההתחייבויות הכספיות ככל שיהיו.

כעשר שנים מאוחר יותר (בחודש אוגוסט 2005) - טוען ארנון כי לאור רכישת השליטה בסלקום על ידי חברת השקעות דיסקונט בע"מ, ובשל הציפייה כי בעקבות רכישה זו סלקום תחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה - נפגש ארנון עם פיוטרקובסקי כדי להסדיר עימו את קבלת חלקו בדיבידנד, לכשיחולק. "המשיב סבר - בטעות כאמור - כי כתב הנאמנות החתום על ידו אינו מצוי בידי המבקש. הפיתוי היה גדול. המשיב לא עמד בו. יצרו גבר עליו. הוא הכחיש כי אי פעם החזיק בנאמנות את המניות השייכות למבקש".

ארנון טוען כי הוא נדהם. לדבריו, הוא נמנע מלגלות לפיוטרקובסקי כי כתב הנאמנות החתום מצוי בידו. "הוא תהה עד כמה ירחיק המשיב לכת בהתכחשותו. כך בדיוק קרה. 'השימוש שאתה עושה במונח 'נאמנות' הוא פיקציה, שנועדה לשרת בדיעבד מטרות נואלות שלך...' - כך כתב המשיב למבקש, בשקר מודע ומתוכנן, עת סבר כי אין בידי המבקש מסמך המפריך את הכזב וכי רק 'זכרונו' שלו וזכרון המבקש עומדים למבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully