וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תצמצם ההשקעה בפרסום בכ-20 מ' ש'

ערן גבאי

30.4.2006 / 14:08

תשקיע 10 מיליון שקל במופע הקיץ של ריטה. בחברה בוחנים השקעה מאסיווית יותר בפרסום באינטרנט על חשבון פרסום בטלוויזיה

סלקום ממשיכה את ההסתערות של חברות הסלולר על עולם המוסיקה. החברה, שנחשבת למובילה בתחום הקישור שבין הסלולר למוסיקה, הודיעה היום כי היא תשקיע 10 מיליון שקל בהפקה וקידום מופע הקיץ שלה - One - בהובלת הזמרת ריטה ועוד עשרות רקדנים מהארץ ומהעולם. עלות המופע עומדת על כ-20 מיליון שקל. כמחצית מהסכום אותו תשקיע סלקום ישולם להפקה, וכמחצית בעבור קידום המופע, שייערך במהלך חודש יולי ויעלה מדי ערב בפני כ-3,200 איש. בסלקום מצפים ש-100 אלף איש יצפו במופע.

האירוע הוא עוד אמצעי של הנהלת סלקום החדשה לחזק את המותג של החברה, שנתפש בשנה האחרונה כמותג בירידה. סלקום תצמצם השנה במסגרת תוכניות ההתייעלות שהתווה המנכ"ל עמוס שפירא, את היקף ההשקעה הכוללת בפרסום ושיווק בכ-20 מיליון שקל, כך שאירוע הקיץ לבדו מהווה השקעה גדולה ומשמעותית בעבור החברה. כמו כן, נודע כי בחברה בוחנים השקעה מאסיווית יותר השנה בפרסום באינטרנט על חשבון פרסום בטלוויזיה, גם לצורך קידום רשת הדור השלישי של החברה.

שפירא אמר היום כי "סלקום תמשיך להשקיע במוסיקה ותתמוך רק באמנים ויוצרים במוסיקה הישראלית". עוד אמר שפירא שהוא אינו מבין את "צקצוק השפתיים בכל הקשור לחיבור שבין חברה מסחרית לתרבות ולמוסיקה. מדובר בעלויות הפקה שלא רחוקות מהמספרים שמוכרים באנגליה ובארה"ב - אך השוק שלנו בישראל קטן הרבה יותר. מה פסול בכך שאמן מקבל כסף בעבור הורדה של יצירותיו ולא שוללים ממנו את זכותו להתפרנס מהיצירה שלו?".

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, אמר כי "המוסיקה היא התוכן המוביל בסלולר וגם המתחרות שלנו החלו לבצע מהלכים בתחום. במהלך 2005 חל גידול של 50% בהורדת רינגטונים וטרוטונים, ובסך הכל בוצעו יותר מ-4 מיליון הורדות ברשת סלקום. כבר היום, יותר מ-30% מהמכירות שלנו הם של מכשירי מוסיקה. סלקום היא החברה המובילה כיום תדמיתית בקרב הצעירים".

המופע של ריטה ילווה בעשרות רקדנים, זמרי ליווי, מנופי נשיאה, מסכי מים, אימאז'ים תלת מימדיים, כדורי פייבר, קירות מרחפים, מסכי ערפל, להביורי אש, מראות זוויתיות, קרני לייזר ומנגנוני ריחוף.

סלקום השיקה לפני יותר מחודשים את המהלך של ווליום 2 בהשקעה של כ-1.5 מיליון דולר. כיום, הבידול העיקרי בין חברות הסלולר הוא בהסכמי הבלעדיות של החברות מול האמנים המובילים בישראל. אלא שההערכה היא שהבידול הזה לא ייארך זמן רב נוסף, ובסיכומו של דבר - כל האמנים יהיו פתוחים להסכמים מול כל חברות הסלולר. שלוש החברות נכנסות יותר ויותר גם לעולם הפקת האלבומים עבור אמנים.

שוק המוסיקה הסלולרית בישראל נאמד בכ-55 מיליון שקל ב-2005, והוא צפוי להגיע לכ-82 מיליון שקל כבר השנה ולכ-134 מיליון שקל בתוך 3 שנים. תעשיית המוסיקה הסלולרית בעולם, הצומחת בקצבים של 30% בשנה ונאמדת כיום בכ-5.7 מיליארד דולר, כבר מסמלת את סוף תקופת ה-iPod כנגן המוסיקה האישי. כיום, רק 8% ממכשירי הסלולר בעולם הם בעלי יכולת ממשק למוסיקה - אך בתוך שנתיים צפויים מרבית מכשירי הסלולר בעולם לתמוך בשירותי המוסיקה המתקדמים.

כיום מורידים הצעירים בישראל יותר מ-3 קטעי מוסיקה בשבוע, והמוסיקה הישראלית היא המבוקשת ביותר. חברת התוכן של סלקום, לוגיה, פיתחה עבור החברה לאחרונה נגן מוסיקה אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully